1. sayfa (Toplam 7 sayfa)

IWC Türkiye Müşteri Hizmetleri İle İlgili Olumsuz Tecrübem

MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2013, 16:23
bjk1903
arkadaslar
iwc top gun'i gundeminde tutan saatseverler icin asagida kalem aldigim eksi sozluk entrysini aynen buraya paste ediyorum
iwcnin turkiye musteri iliskilerinde ciddi sikintilar oldugu kanaatindeyim ve nacizane uzak durulmasini tavsiye ediyorum

http://eksisozluk.com/entry/32787771

marka seker gibi bal gibi ama turkiyedeki marka temsilciliklerini anti-profesyonel kişilere vermisler o olmayaydi iyiydi. simdiye kadar musteri hizmetleri ile ilgili orada burada (banka havayollari digiturk vs vs) hakkinda yazdigim herkesten ozur diliyorum ben zira hayatimda luks segmentte hizmet verip bu kadar cirkef ve saygisiz olabilen insanlar gormedim. bunlar hesapta iwc ve bir de ust marka olan richemont grubunun turkiyedeki yuzleri. vay bana vaylar bana. sordid details following..
edit 1: evet mesele 2010da satin aldigim iwc pilot chronograph top gun saatin 2011 sonlarinda kronometre dakika sayacinda bir ariza gostermesi ile basladi. vakit yoktu oydu buydu garanti suresi icinde ugrasamadim. sonra bundan bir ay once saatin otomatik mekanizmasi calismamaya yani bilek hareketi ile kendini kurmamaya basladi. saati satin aldigim yer olan zafer saate goturdugumde rotorda frenleme yapan parcanin (reversing wheel juperspring) kirildigini ve rotorun bosa dondugunu artik kurma yapamadigini, parcanin degismesi icin mekanizmanin acilmasi ve geri birlestirilmesi gerektigini ogrendim bunun icin de x lira bir bedel talep ettiler.

ben bedelden cok iwc gibi bir markanin saatinin iki senede sukoyvermesine taktigimdan konuyu iwc'ye bildirdim. adamlar da allahi var hemen donus yapip sasi numarasi garanti karti vs checklerini yaptiktan sonra konuyu iwc/ richemont turkiyeye havale ettiler.

edit 2: komedi bundan sonra basladi. richemont turkiye yetkilisi kadin bana saati yetkisiz bir servise teslim ettigimi ve artik saatin sorumlulugunun zafer saatte olacagini, iwc ile zafer saat arasindaki servis anlasmasinin sona erdigini ve saati kendilerine getirmemekle hata yaptigimi soyledi. ben de kimin kimle ne anlasmasi yaptigini ve bunlarin surelerini takiple mukellef olmadigimi, beklenen en dogal sekilde saati bana satan ve garanti kartinin ustunde ismi olan zafer saate basvurdugumu, ayrica iwc ile her allahin gunu maillesmekten zevk almadigimi, saatin mekanizmasinin 2 senede gumlemesinin de benim sucum olmadigini yazdim bunu de iwc merkeze ozet gectim (o meshur bkzi vermiyorum)

ıwc merkezden gelen konunuzu icimizde tartisiyoruz size gelecek hafta turkiye uzerinden donecegiz mesajindan sonra konunun cozulecegi zanniyla beklemeye basladim.

ıwc turkiyenin muduru oldugunu soyleyen kisiden cep telefonu bilgilerini icerir bir mail aldim ve ilk uygun animda aradim. kendisi elli kere yazdigim konuyu tekrar anlatmami istedi anlattim. saatin guncel durumunu sordi bildirdim. son olarak iwcden nasil bir yardim bekledigimi sordu ben de zafer saate odedigim x liranin bana odenmesinin adil bir anlasma olacagini dusundugumu bildirdim. gelen soru evlere senlikti " e ben bunu zafer saat ile muhasebesel olarak nasil justifiye (yemin ediyorum boyle buyurdu) edecegim?" en basa donup bunlarin benim konularim olmadigini, onun sordugu soruya benim cevap verdigimi ifade ettim.
iwc ile ilgili en onemli sikintimin para degil dinlenmemek ve anlasilmamak oldugunu ayrica bu paraya alinan saatin 500 dolarlik tissotdan once gebermesinin de acikcasi bana koydugunu anlatirken kadin costu. bir kere hitapta "sen"e basladi ki zaten bende o an film koptu. "siz ne bicim luks segment musteri iliskileri yapiyorsunuz bana ne hayriniz dokunabilir ki sizden gelecek hayir allahtan gelsin" deyip telefonu kapatirken hala karsidan "seeen seeeeen beni konusturmuyorsuaaaan" diye unluyordu.

suratina kapatip iwc schaffhausen'e bana her zaman davrandiklari nezaketle bir mail atip bu insanlarin kendilerini temsilden cok uzak oldugunu artik iwc turkiyeden hicbir beklentim olmadigini, ama artik bir iwc fan'ı de olmadigimi ve bu konulari gucumun yettigi her yerde dile getirecegimi belirttim. ıste simdi de buradan basliyorum.
turkseniz iwc alirken iki kere dusunun saatin gumleme riski var (ustelik icinde 50bin kere denenmis eta 7750 olmasina ragmen) bir, daha kotusu devaminda alert var iki.
ne markalar cikti hem butik hem dev luks tuketim gruplarinin himayesinde diil hem de cok daha yaraticilar. hicbiri de size "sen" demez. ( rolex de demez eminim)
o kadar sinirliyim ki bu entryi bberryden yaziyorum.

Re: Günlük Kullanıma Uygun Orta ve Üst Segment Saat Tavsiyes

MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2013, 23:50
mehmetalpcan
madem iki yılda arıza yapıyor,satıştan sonra kimse ilgilenmiyor gidip e bay dan 89 dolara parnis almak lazım.

Re: IWC Türkiye Müşteri Hizmetleri İle İlgili Olumsuz Tecrüb

MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2013, 10:15
seadweller
Çok geçmiş olsun, gerçekten son derece can sıkıcı bir durum, konuyu yasal mercilere taşımanızı öneriyorum. Seçtiğiniz ve satın aldığınız son derece "exclusive" bir ürünün bu kadar amatörce temsil edilmesi çok büyük bir talihsizlik.

Re: IWC Türkiye Müşteri Hizmetleri İle İlgili Olumsuz Tecrüb

MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2013, 12:18
donjohnson
Türkiye'de sıkça rastlanabilecek bir durum. 1 liralık mal alsan da aynı, 100000 liralık alsan da. :evil:

Re: IWC Türkiye Müşteri Hizmetleri İle İlgili Olumsuz Tecrüb

MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2013, 12:51
mlm
Geçmiş olsun, umarım saatinizdeki sorun sizi daha fazla üzmeden bir şekilde hallolur..

Re: IWC Türkiye Müşteri Hizmetleri İle İlgili Olumsuz Tecrüb

MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2013, 13:04
mrbars
muhasebe bilgisi zayıf bir çözümsüzlük.
müşterinin TC kimlik nosu ve imzası ile gider pusulası hazırlanır, x liralık gider pusulası karşısında x lira ödenebilir. muhasebeci mutlu, müşteri mutlu, zafer saat zaten x lirasını almış o da mutlu.

Re: IWC Türkiye Müşteri Hizmetleri İle İlgili Olumsuz Tecrüb

MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2013, 13:21
Baran
Geçmiş olsun böyle bir markada böyle bir hanzolukla karşılaşmak can sıkıcı.

Re: IWC Türkiye Müşteri Hizmetleri İle İlgili Olumsuz Tecrüb

MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2013, 13:47
serdarfb
Arkadaşlar, öncelikle bjk1903 dostumuza geçmiş olsun diyorum. 2007 senesinde ilk IWC saatimi aldığım günden beri markaya bir sıcaklığım var. Hali hazırda tüm modellerini, yeniliklerini yakından takip etmeye çalışan bir saatseverim. Bahse konu olan "anti-profesyonel" hanımı da muhtemelen tanıyorum. Benim kendisi ile ilgili düşüncelerim çok farklı. Olayın kişiselleşen boyutuna bir yorum yapmak tabi ki mümkün değil. Yapılan konuşmaları, yaşanan olayları ancak burada okuduğumuz kadarı ile yorumlayabiliriz ki buda çok sağlıklı olmaz. IWC'den bir açıklama gelse burada duydukarımızdan farklı olacağına yüzde yüz eminim.

Problemin teknik boyutu hakkında şunu söyleyebilirim ki 6 sene önce aldığım ve aynı makina ile çalışan IWC saatim hali hazırda gayet sağlıklı çalışıyor ve zevkle takıyorum. Bu foruma üye olma sebebim yine bir başka IWC saatim ile ilgili oluşan problemdi ki olması gerektiği gibi çözüldüğünü takip eden arkadaşlar hatırlar.

Anlatmak istediğim konunun IWC ya da başka bir markadan bağımsız olarak, donjohnson'ında yazdığı üzere Türkiye'de her an karşılaşılabilecek bir problem olduğudur. Tabi ki hiçbirimiz böyle bir durumla karşılaşmak istemeyiz. bjk1903 üyemize tekrar geçmiş olsun diyorum.

Kendisinden üzerine alınmamasını rica ederek konuyla ilgili başka bir yorum daha yapmak istiyorum.

Tüketici haklarımızı kullanabilmek için bu haklarımızın ne olduğunu da bilmemiz gerekiyor. Ürünü nerden aldığımız, kimlerle muhatap olduğumuz ve olacağımız, garanti süresi ve benzeri bir çok detayın çok önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Ben bir süredir yaptığım tüm alışverişlerden önce ürünle ilgili ciddi bir araştırma yapıyorum. Ürünü almaya karar verirsem nerden ve hangi fiyata alabileceğime bakıyorum. Eğer mevzuu saat ise forumdaki dostlarıma da danışıp, en doğru sonuca varmaya çalışıyorum. Özellikle saat konusunda kişisel olarak şanssız olduğumu ve bir çok problemle karşılaştığımı gözönünde bulundurarak bu detaylar benin çok önem taşıyor.

Son dönemde aldığım saatlerin neredeyse tamamında problemler yaşadım. Ancak hepsinde de karşımda güleryüzlü ve anlayışlı insanlar bulacak kadar da şanslıydım. Bunun bir sebebi de saati doğru yerlerden almış olmam ve problemleri, olması gereken zamanda doğru yerlere bildirmiş olmamdır. Bunları övünmek için değil bundan sonraki saat tercihlerinde forum sakinlerine örnek teşkil etmesi için yazıyorum.

Tamamen bir varsayım tabi ama bu problem yaşadığım saatlerimi indirim yada başka sebeplerden ötürü, farklı yerlerden temin etmiş olsaydım bugün belki de buna benzer bir çok konu tarafımdan da açılmış olabilirdi. ;)

Sonuç olarak seadweller'ın tavsiyesine ben de katılıyorum. Konunun ekşi sözlük ve TSF dışında yasal mercilere taşınmasında fayda olduğunu düşünüyorum. :thumbup: