1. sayfa (Toplam 16 sayfa)

Arabanızı satıp bu saati alır mısınız?

MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2020, 13:46
fsenturk
Arkadaşlar kolay gelsin.

Seiko'nun Türkiye distribtörü Aydın Saatin sitesindeki Diver tipi saatleri incelediğimde saatlerin modellerinin birbirine çok benzemesine rağmen fiyatları arasındaki uçurumun bu denli büyük olması beni hayrete düşürdü. Aşağıdaki resimde işaretlediğim 2 saatten biri 64bin lira biri 13bin lira. Bu saate benzeyen bir başka saat de 5bin lira civarı.

Bu uçurumu görünce haliyle kafamda deli sorular dönmeye başladı. Nedir bu saatin 64 bin lira olmasını sağlayan şey? Tipi birbirine çok benzeyen 2 saatten ben 5bin liralık modeli taksam yanımdaki adam 64bin liralık saati taksa benim yanımda bu kalite farkı anlaşılır mı? 13 bin liralık saatten ne farkı var. Biri 24 taşlı diğeri 26 taşlı diye 2 taş fazlası için 50bin lira fazladan para verilir mi? Bir insan arabasını satıp bu 64bin liralık saati alsa aptallık sınırını aşar mı?

Bunların tipleri niye birbirine benziyor?

Resim

Re: Arabanızı satıp bu saati alır mısınız?

MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2020, 14:19
danGerfuLL
Kimse aracını satıp saat almaz; ancak herkes bütçesi doğrultusunda saat alabilir.

Bahsi geçen saatler arasında da başta mekanizma(sadece taş olarak düşünmeyin) olmak üzere birçok fark var.

Disaridan birisi anlamayabilir aradaki farkları; ancak forumdan birisi ile karşılaşırsanız kolunuzdaki saati fark edecektir.

Saat bir keyif, bir hobi işidir. O nedenle herkes bütçesi doğrultusunda uygun alışveriş yapıyor.

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Re: Arabanızı satıp bu saati alır mısınız?

MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2020, 14:36
Umutunal
Iki saat arasında uçurumu bir yana birakirsak bir saat için kesinlikle arabamı satmam veya modelini düşürmem.
Araba sizin hayatınızı kolaylaştıran bir vasıta iken saat farkli bir kategori.

Re: Arabanızı satıp bu saati alır mısınız?

MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2020, 14:40
syndrome23
Ben de hiçbir saat için arabamı satmam. Aradaki farkı açıkçası bilmiyorum, saatten anlamayan biri de genelde bu tarz farkları anlamıyor. Bir iki bilinen marka var, hatta sadece Rolex var diyebilirim "yandaki adam" için.

Bu saatleri alanlar daha çok kendileri için alıyorlar. Saati takmak bir şeyler hissettiriyor bir anlamda.

Bu arada ben de 64 binlik modeli zaten en başta tercih etmem

Re: Arabanızı satıp bu saati alır mısınız?

MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2020, 14:49
BoluluBatuhan
Saat almak için araba satmak kişisel tercih fakat bence mantıksız bir tercih. Onun dışında dışarıdaki insanların büyük bi çoğunluğu omega rolex harici pek anlamaz lüks saatlerden. Forumdaki gibi saat hobisine sahip insanlar farkedebilir ama saat hobisine sahip insanlar da saatleri genellikle dışarıya kalite prestij göstermek için değil kendi hobisini tatmin etmek için kullanıyor. Koleksiyonunda birçok patek als rolex vb. bulunduran koleksiyonerler bile arada 1000 liralık seiko takabiliyor tamamen kişisel tatmin.

F3111 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Re: Arabanızı satıp bu saati alır mısınız?

MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2020, 14:52
fsenturk
syndrome23 yazdı:Ben de hiçbir saat için arabamı satmam. Aradaki farkı açıkçası bilmiyorum, saatten anlamayan biri de genelde bu tarz farkları anlamıyor. Bir iki bilinen marka var, hatta sadece Rolex var diyebilirim "yandaki adam" için.

Bu saatleri alanlar daha çok kendileri için alıyorlar. Saati takmak bir şeyler hissettiriyor bir anlamda.

Bu arada ben de 64 binlik modeli zaten en başta tercih etmem


Aslında bakarsanız bu 64bin liralık Seiko saati alacak olan kişi de 5 bin liralık saat arasındaki farkı bilmiyordur. Sadece fazla para verdiği için kaliteli bir şeyler satın almış hissine kapılıp kendini tatmin ediyordur diye düşünüyorum.

Forumdaki biri arasındaki farkı anlayabilir demiş arkadaş ama ne kadar bilgi sahibi olursa olsun bildikleri sadece teoridir. Aramızda saat tamircisi varsa ve bu iki mekanizmayı inceleyip bizzat kalite farkını teşhis edebiliyorsa ve bu saat 64 bin lira eder kardeşim diyebiliyorsa o zaman diyecek bir şeyim yok.

Ama saat tamircisi arkadaş böyle söylese bile ben bu saatin 64bin lira etmeyeceğini sadece "Sistem" tarafından "bu saat manyak bir şekilde kaliteli" diye düşünmemiz istendiği için bu fiyatı koyduklarını düşünüyorum. Bugün 64bin liralık arabanızın içerisinde envai çeşit metal, çelik, bilgisayar çipi, mekanik aksam, motor aksamı koltuk, elektronik sistemler v.s varsa ve bütün olarak arabanız mükemmel bir iş çıkarabiliyorsa, ESP,ABS sistemleri sizin güvenliğinizi sağlamak için çabalıyorsa, 20-30 adet parçadan oluşan ve mekanik salınım yapmaktan başka bir şey yapmayan bir saatin fiyatının bu denli yüksek olması abartı değil mi sizce.

Saatin içindeki parçaların tamamı altından yapılmış bile olsa fiyat bu olamaz. Teknoloji bu kadar gelişmiş iken üretim maliyetleri bu derece düşmüş iken bu saatin fiyatı bu olamaz bence.

Re: Arabanızı satıp bu saati alır mısınız?

MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2020, 15:06
cihanmert
Demek ki Seiko bir A.Lange statüsünde olsa ( işçilik vekalite babında, çünkü satış marjı olarak seiko daha ileride olabilir ) değil saatin kendisi için, sanırım kendi orijinal kordonunu bile almak için araç satmak gerekir. ;) Bu arada saat için bende arabamı satmazdım.

Re: Arabanızı satıp bu saati alır mısınız?

MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2020, 20:15
drcca
fsenturk yazdı:
syndrome23 yazdı:Ben de hiçbir saat için arabamı satmam. Aradaki farkı açıkçası bilmiyorum, saatten anlamayan biri de genelde bu tarz farkları anlamıyor. Bir iki bilinen marka var, hatta sadece Rolex var diyebilirim "yandaki adam" için.

Bu saatleri alanlar daha çok kendileri için alıyorlar. Saati takmak bir şeyler hissettiriyor bir anlamda.

Bu arada ben de 64 binlik modeli zaten en başta tercih etmem


Aslında bakarsanız bu 64bin liralık Seiko saati alacak olan kişi de 5 bin liralık saat arasındaki farkı bilmiyordur. Sadece fazla para verdiği için kaliteli bir şeyler satın almış hissine kapılıp kendini tatmin ediyordur diye düşünüyorum.

Forumdaki biri arasındaki farkı anlayabilir demiş arkadaş ama ne kadar bilgi sahibi olursa olsun bildikleri sadece teoridir. Aramızda saat tamircisi varsa ve bu iki mekanizmayı inceleyip bizzat kalite farkını teşhis edebiliyorsa ve bu saat 64 bin lira eder kardeşim diyebiliyorsa o zaman diyecek bir şeyim yok.

Ama saat tamircisi arkadaş böyle söylese bile ben bu saatin 64bin lira etmeyeceğini sadece "Sistem" tarafından "bu saat manyak bir şekilde kaliteli" diye düşünmemiz istendiği için bu fiyatı koyduklarını düşünüyorum. Bugün 64bin liralık arabanızın içerisinde envai çeşit metal, çelik, bilgisayar çipi, mekanik aksam, motor aksamı koltuk, elektronik sistemler v.s varsa ve bütün olarak arabanız mükemmel bir iş çıkarabiliyorsa, ESP,ABS sistemleri sizin güvenliğinizi sağlamak için çabalıyorsa, 20-30 adet parçadan oluşan ve mekanik salınım yapmaktan başka bir şey yapmayan bir saatin fiyatının bu denli yüksek olması abartı değil mi sizce.

Saatin içindeki parçaların tamamı altından yapılmış bile olsa fiyat bu olamaz. Teknoloji bu kadar gelişmiş iken üretim maliyetleri bu derece düşmüş iken bu saatin fiyatı bu olamaz bence.
Açıkçası bahsettiğiniz konu evrensel bir tartışma konusu. Herhangi bir markanın çelik saatinin o fiyatları edip etmeyeceği uzun sürede tartışılmaya devam edecektir diye düşünüyorum. Sizin gösterdiğiniz sla025j kodlu saat 1968 yapımı ilk hi-beat diver saatin re issuesu olup, hem mekanizma hemde kasa işçiliği olarak diğer diverlardan oldukça farklı bir saattir. Alış fiyatı yurtdışında 5500 dolar civarı olan o saati alan kişininde bilerek bir seçim yapacağını düşünüyorum. Daha pahalı ozaman daha güzeldir anlayışına sahip bir kişinin alacağı bir saat olduğunu sanmıyorum. Size katıldığım nokta ise o bütçelerde benimde düşünmeyeceğim bir saattir kendileri.

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi