manil » 30 Au 2023, 10:58
Konuyu 2 k覺s覺mda deerlendiriyorum.
Ariv nitelii olan YouTube gibi platformlarda saatin tarihi, 癟al覺ma prensipleri, test sonu癟lar覺 gibi bir癟ok eyi bilin癟li ekilde 繹renmek m羹mk羹n. Bu a癟覺dan bak覺ld覺覺nda, bir sat覺c覺daki sat覺 g繹revlisi eskisi gibi 'abi bunun i癟inde 襤svi癟re mekanizma var' gibi klie laflarla yan覺n覺za gelemiyor. Buradan hareketle, hizmet sunumunda kalite g繹receli olarak art覺yor.
襤nstagram gibi fotoraf uygulamalar覺 ise maalesef kendi a癟覺n覺zdan 'bitti' dediiniz yerde devreye giriyor ve asl覺nda baka saatleri alman覺z gerektiini (!) anl覺yorsunuz. zellikle instagram覺n algoritmalar覺 vas覺tas覺yla irketler i癟in potansiyel al覺m g羹c羹n羹 reele 癟eviren 癟ok ciddi hedefli reklamc覺l覺k faaliyetleri var.
Bu bence as覺l tehlike, zira bir noktadan sonra kiisel zevk -ki ciddi ekilde tecr羹be, estetik duygusu, bilgi vs gerektirir- firmalar taraf覺ndan manip羹le edilerek t羹keticiye dayat覺lan bir eye d繹n羹羹yor. Ne kadar kendi tercihimizle saat al覺yoruz ne kadar market manip羹lasyonu, bence tart覺覺l覺r.
Sent from my CLT-L09 using Tapatalk
Some people feel the rain. Others just get wet.
Bob Marley