

Razz yazdı:Bu üzücü durumun aslında iki ana nedeni var:
1) İkinci el lüks saat işiyle iştigal eden TR esnafının neredeyse tamamı kuyumcu kökenli.. Haliyle saat konusunda gösterdikleri hassasiyet bir bakıma bir yüzük veya bilezik için gösterdiklerinden farklı değil.. Ayrıca çizik ancak orijinal bir ürünü vitrinde sergilemek, çizik olmasının nedenini müşteriye açıklayıp bilinçlendirmek misyonları da zerre umurlarında değil..
2) Yeri geldiğinde iyi bir otomobil parası ödemeye hazırlanan TR ikinci el saat alıcısı, böyle bir bütçe ayırdığı ürünün yeni kondisyonunda olmasını talep ediyor.. Orijinalliği bozulacak diye dört yanı çizik arabasını boyatmadan gururla gezen yurdum insanı, mevzu herbiri binbir özen ve itina ile üretilmiş Hi-End saatlerin Kapalı Çarşı'da, telefon kulubesinden hallice atölyelerde ve sıfır özenle polisaj görmesi olunca hiç aldırış etmiyor..
Şunu rahatlıkla söyleyebilirim, piyasada satılan polisajlı Submariner, Sea Dweller, GMT Master, Explorer gibi modellerin tamamının bezellerinde, ayar tepesinin olmadığı kenarın uç kısmından taşan bölümü mat yerine parlak.. Çünkü kenar kısmına polisaj yaparken bezele bir bant çekmeye dahi dikkat etmiyorlar.. Daha da acı olan kısım; bu saatler Megane II Sedan Dizel rahatlığında/hızında el değiştiriyor ve kullanıcıların hiçbiri bu durumdan haberdar bile değil..
Razz yazdı:Rolex Servisi veya bağımsız ustalar.. Sonuçta saatlerini bu şekilde almayı kabul eden kullanıcılar olduktan sonra böyle tatsız durumlar her zaman olacaktır..
Benim özellikle ikinci el mağazalarında en çok karşılaştığım durumdur ayrıca.. Güncel bir örnek; Geçenlerde Kapalıçarşı'da bir 16600 Sea Dweller'a denk geldim.. Luglarında delik olmadığını ve Swiss Made ( T değil ) kadrana sahip olduğunu da düşünürsek saat neredeyse türünün son örneklerinden..
R: Razz & S: Satıcı
R: Saatin kutu ve/veya sertifikası mevcut mu..?
S: Yok abi.. Kaybetmişler..
R: Yaa.. Seri No.suna baktınız mı..? Üretim yılı için..
S: Bakmakdık.. Bakalım abi.. İnce tornavida ver oğlum..
R: Ya, saatin arkasını çizmeseydiniz.. Bu iş için cımbız benzeri aletler ve Doğubank'ta.. Bir tane alsanız..?
S: Abi çizik zaten ya..
( Saatin bilezik sökülürken/takılırken oluşan izlere bir çift daha eklendi..)
S: Abi 2004.. Son nesil..
R: ( aslında değil ama..) Bir bakabilir miyim..?
S: Saat çok temiz abi.. Her zaman gelmez bak, kaçırma..
( Saatin polisajı fazla yapılmış.. Kasa hatları yumuşamış.. Klips üzerindeki Rolex amblemi oldukça silik ha keza.. )
R: Şu saatlere polisaj yapmasanız aslında..
S: Satamayız abi.. Kim verir çizik saate 6500,00 USD..?
R: Ben..
S: Sen hassas adamsın abi.. Millet anlamaz ki hat, hudud..
( Saatin servis sırasında kolları sökülmüş.. Normal... Ancak kolların üzerinde penset izleri var.. Hatta sadece çizik değil, küçük çentikler oluşmuş.. Kolları sabitleyen merkez pimine basan boru formundaki aletin izi de gayet belli.. Ayrıca kadranda bir de çizik.. Camın kenarlarına toplanmış tozlar da cabası.. )
R: Bakım yaparlarken saatin kadranını çizmişler.. ( anlatıyorum tespitlerimi.. )
S: Oohooooo.. Sen alma abi ikinci el.. Sıfır da bile hata bulursun sen..
R: Bu modelin sıfırı yok yalnız..
S: Evet.. O bakımdan kıymetli zaten çok..
( Her zaman yaptığım testlerden biri: Manuel olarak saati ileri alıyorum.. Bakalım tarih kaçta atacak..? 04:27.. Kolları geri takan usta(!) buna da dikkat etmemiş.. Artık söylemeye gerek yok.. Benim nazarımda Panda'dan farksız bir Sea Dweller daha gitti..![]()
Gitti diyorum çünkü saat için gereken yeni parçalar şu şekilde:
Kadran: 490,00 CHF
Kol seti: 210,00 CHF
Bunları değiştirmek için Rolex Servis ile kontakt kurduğunuzda masrafa ilave bakımı da ekliyoruz: 480,00 CHF )
R: Saat benim içime sinmedi pek.. Kalsın, başka sefere kısmet inşallah..
S: Tabii abi, ne demek.. Zaten soranı var.. Gider, durmaz..
R: Teşekkür ederim..
( Saat iki gün sonra satılır.. )
Bu saati alan kişi için saydığım olumsuzlukların zerre önemi yok.. Gayet mutlu, klasik bir Sea Dweller sahibi olduğu için seviniyor.. İşte bu tip kullanıcı var olduğu sürece malesef memlekette bu tip senaryolar daha çok yaşanır..
Razz yazdı:
Bu arada saatlerin çalışma aralığı benim ciddi şekilde hassas olduğum bir konu..Özellikle COSC spec bir saatin -4 / +6sn./gün değeri dışında çalışıyor olması hiç hazettiğim bir durum değil.. İlginç bir şekilde bu mevzunun tam olarak neyle ilintili olduğunu da çözebilmiş değilim
Örn. bugün paylaştığım 25 yaşındaki DateJust neredeyse quartz dengi bir hassasiyet sergilerken daha 3 yaşını doldurmamış 14060M Sub -3,5sn./gün hassasiyet ile COSC toleransının alt değerine dayanmış durumda.. Bunun yanında 9 yaşındaki Daytona'da +2sn./gün ile kendinden bekleneni hakkıyla yerine getiriyor diyebiliriz
Lakin iyi bildiğim bir durum var ki üretim bandını mükemmel hassasiyet ile terkeden Rolex'ler servis sonrası çoğunlukla bu COSC değerlerinin dışına çıkıyorlar
![]()
Bunun da -bence- iki nedeni var;
1) Servis veren ustanın hassasiyet konusunda COSC değil kendi kafasına uygun aralığı yeterli görüyor olması..![]()
2) Servis veren ustanın Rolex'in Microstella ayar düzeneğini kalibre edecek beceri ve/veya ekipmana sahip olmaması..![]()
Zaten beceriksizce ve özen gösterilmeden verilen servis sonrası -bence- ciddi şekilde zarar gören yüzlerce saat görmüş biri olarak üretici tarafından belirtilen değerler dahilinde çalışan bir saate yaş gözetmeksizin servis verilMEmesi gerektiğini düşünüyorum.. Hatta bazen bu değerlerin dışı bile bence kabul edilebilir zira fabrikasında kusursuzca üretilmiş Rolex'siniz, hiç de ucuz olmayan servis sonrası size arka kapağında açma/kapama izleri, kollar üzerinde sökme/takma sırasında oluşan izler, kadranda çizik ve camın altında toz taneleri ile gelebilirve açıkçası saatimin bu şekle gelmesine vesile olmaktansa -20 sn./gün değerinde çalışmasını memnuniyetle tercih ederim..
Dön TSF İsviçre Saat Kullanıcı İncelemeleri - Swiss Watch User Reviews
Bu forumu gezen kullanıcılar: ozturkti ve 289 misafir
|