Patek Philippe 5146 J Kullanıcı İncelemesi

Herkese selam,
2014 yılında sahip olduğum ve 1,5 yıldır çok severek kullandığım Patek Philippe 5146 J saatimin incelemesini yapmak istiyorum.

5146 bir annual calendar yani yıllık takvimli bir saat. Perpetual takvim, artık yılları da hesaplayan ve genellikle 2100 yılına kadar (daha uzun süreli olanları da var) hiçbir ayarlama gerektirmeden tarihi gösteren bir komplikasyonken, yıllık takvim ise yılda bir kez o da 1 martta tarih ayarı gerektiren bir komplikasyon. Bir de biliyorsunuz ay uzunluklarını hesap etmeyen ve her ay ayarlama gerektiren düz takvim var.
Perpetaul takvim çok daha zor ve özel bir komplikasyon olmasına rağmen ilk uygulamalarını 100 kadar önce bile görüyoruz. Bugün müzayedelerde en çok rağbet gören ve birkaç milyon $ fiyat biçilen perpetual komplikasyonlu Patek Philippe 1518 ve 2499 serileri ise yaklaşık 1940-1950 arası olanlar. Yani 60-70 yıl önce bile bu işin zirvesine gelinmiş. Fakat enteresan olan, perpetual takvimli ve düz takvimli saatler varken, aslında ikisinin arası olan yıllık takvimi 1996 yılına kadar kimse yapmamış, kullanmamış. Bu konuda da Patek Philippe öncü olmuş ve 1996 yılında dünyanın ilk yıllık takvimli saati 5035‘i yapmış. 9 yıl kadar süren üretim 2005 yılında yerini 5146 serisine bırakmış.
5146, sarı altın kasa krem ve slate (karartılmış gri) kadran, pembe altın kasa krem kadran, beyaz altın kasa krem ve karatılmış gri kadran ve platin kasa esmer (abanoz) ( sunburst ebony) kadranla sunuluyor.
İlk 5146 lar 315 S IRM QA LU mekanizma ile üretilmiş. 2010‘dan itibaren ise 324 S IRM QA LU mekanizma kullanılmış. Ana fark ise 3 Hz den 4 Hz e çıkılmış. Ve tabii ki malzeme biliminin gelişmesi ile silikon kullanımı başlamış. Burada artık teknik detaylara girebiliriz.
TEKNİK :
Kasa : 39 mm çapnda ve 11,23 mm yüksekliğinde sarı altın.
Boynuz aralığı : 20mm
Kayış : 20mm den 18mm ye daralan kahverengi timsah derisi.
Klips : Calatrava armalı katlamalı klips
3 bar (30mt) su geçirmezlik, safir kristal arka cam
Yıllık takvim (gün, ay, tarih), güç göstergesi, ay fazı göstergesi, akan saniye.
36-48 saat güç rezervi
Mekanizama : Patek Philippe 324 S IRM QA LU
S: merkezi saniye
IRM: power reserve
QA: yıllık takvim
LU: ay evresi
28.800 vuruşlu (4Hz) otomatik kalibre. 30mm çap, 5,32mm kalınlık
355 parça, 11 köprü, 36 taş, 21 ayar sarı altın rotor, gyromax balance.
2009 dan itibaren Geneva Seal yerine daha detaylı olan Patek Philippe Seal’a sahip.
Merkezi rotor üzerinde calatrava amblemi ve sol tarafta Patek Philippe Seal görülüyor.

KASA VE KORDON
39mm çaplı 11,23 mm yüksekliğindeki iki basamaklı kasa parlak sarı altından. Bezel kasanın üzerindeki ikinci kat gibi durduğundan saat 39mm olmasına rağmen olduğundan küçük duruyor. Bu son zamanların modasına uygun olmasa da bir altın dress watch için ideal boy olduğunu düşünüyorum. Boynuzların yapısı ve kıvrımı ise çok zarif ve bileğe çok rahat oturan bir yapıda ,tipik Patek DNA sı taşıyor. Arka cam ise safir kristal ve bu güzel mekanizmayı izleme zevkini veriyor. Kasanın yanında 2,4,8 ve 10 hizalarında 4 adet ayar noktası bulunuyor. Ayar kalemi ile bastığınızda 2,4,8,10 sırasıyla ay, tarih, ay evresi ve günler ayarlanıyor.



Tepe kasaya hafifçe gömük ve Calatrava arması ile süslenmiş. Tepenin saat ayarı için dönüşü çok yumuşak.

Saatin genelinde olduğu gibi kasada da yüksek ince işçilik hemen fark ediliyor. Tamamen zevk meselesi olmakla beraber dress watch dendiğinde benim aklıma ilk olarak sarı altın kasa ve açık renk kadran geliyor. Bu sebeple tercihim sarı altın kasa ve krem kadrandan yana oldu.
Bu kasaya en çok yakışan kordon ise doğal olarak kahverengi timsah derisi. 20mm den 18 mm ye daralan Oldukça rahat bir kordon ama aynı şeyleri klips için söyleymeyeceğim. Katlamalı klipslerin temel problemi olan merkezde duramama bunda da var. Saat ön ve arka taraftan bileğime tam oturduğunda calatrava armanısın olduğu klipsin kapanış noktası her zaman merkezden kaçık oluyor. Bunun bilek genişliği veya kordon boyu ile ilgisi yok. Ne yazık ki bunu bu güne kadar çözebilen görmedim. Bu dizaynın kedisinden gelen bir eksi. Patek bunu mümkün olduğunca azaltmış ve rahatlık problemini çözmüş ama merkezden kaçıklık baki.




KADRAN
Kadran ilk görüşte size hemen tipik Patek tarzını veriyor. Efsane perpetual kronograf serisi dizayna benzerliğiyle göze çarpıyor ve tipik klasik bir Patek görüntüsüne hakim. Seramik krem kadran 12 farklı laklama (lacquering) fırınlama ve parlatma işleminden geçirilerek üretilmiş. Kadran tren yolu deseni ile çevrelenmiş ve her saniyeye bir çizgi verilmiş. Kronograf özelliği olmadığı için gayet yerinde olmuş. 12, 3 ve 9 rakam olarak diğer indeksler de baton olarak sarı altından 3 boyutlu işlenmiş. Saat 6 yerinde ise tarih penceresi var ve pencerenin çerçevesi de altın yapılmış. Onun hemen üzerinde ay evresi göstergesi bulunuyor ve tahmin edilebileceği gibi ay ve yıldız figürleri de altından. Merkezden biraz yukarıda saat 3 yönünde ay ve saat 9 yönünde gün alt kadranları var. Bu kadranların zemini hafif gölgeli ve ibresi de yine sarı altından yapılmış. Kadran safir kristal cam ile korunuyor. Düz ince saniye kolu ve uzun yaprak (long leaf) şeklindeki akrep ve yelkovan da sarı altın ve akrep ile yelkovan üzerinde superluminova var. Ayrıca tüm indexlerin tren yolu kısmında da nokta şeklinde de. Ancak bu lümelerin superluminova olsa da diver lümelere alışkınlar için yeterli olduğunu söylemek yanlış olur.

GENEL
Genel olarak 5146 J tam bir dress watch. Zaten bakınca da çok net bir şekilde son derece klasik bir Patek DNA sını görüyorsunuz. Hem kasa, hem detay hem de mekanizma işçiliği çok üst düzeyde. Kadran bir dress watch için kalabalık gibi görünse de gayet düzenli ve okunabilir. Ancak nadiren de olsa bazı ışıklar altında krem kadran üzerinde sarı altın hiçbir kontrasta sahip olmuyor ve seçilirlik güçleşebiliyor. 39mm lik boyut ve bezelden dolayı bir çok kişi için küçük yorumu yiyor. Bence son derece doğru bir boy ki benim de bileklerim oldukça kalın. Kolda duruşu son derece zarif. Çok bağırmayan ama yine de ağırlığı olan, ve meraklısı için de oldukça göz alıcı bir saat. Takım elbiseyle zaten uyumlu ama smart casual tarz içinde çok geçerli. Kot – tişört bu metal için iddalı olsa da beyaz altın versiyonlarında bence giyilir. Ben kot pantolon + gömlek ile çok kullanıyorum. Genel tasarımı, boyutları ve komplikasyonları ile son derece dengeli ve güzel bir saat. Diğer saatlerimi de çok severek aldım ve beğenerek kullanıyorum ama hiçbiri Patek 5146 J’i tahtından edemeyecek, taa ki hayallerdeki bir 5970J’e kadar.
Okuduğunuz için teşekkürler fotoğraf kaliteleri için ise özürler.

2014 yılında sahip olduğum ve 1,5 yıldır çok severek kullandığım Patek Philippe 5146 J saatimin incelemesini yapmak istiyorum.

5146 bir annual calendar yani yıllık takvimli bir saat. Perpetual takvim, artık yılları da hesaplayan ve genellikle 2100 yılına kadar (daha uzun süreli olanları da var) hiçbir ayarlama gerektirmeden tarihi gösteren bir komplikasyonken, yıllık takvim ise yılda bir kez o da 1 martta tarih ayarı gerektiren bir komplikasyon. Bir de biliyorsunuz ay uzunluklarını hesap etmeyen ve her ay ayarlama gerektiren düz takvim var.
Perpetaul takvim çok daha zor ve özel bir komplikasyon olmasına rağmen ilk uygulamalarını 100 kadar önce bile görüyoruz. Bugün müzayedelerde en çok rağbet gören ve birkaç milyon $ fiyat biçilen perpetual komplikasyonlu Patek Philippe 1518 ve 2499 serileri ise yaklaşık 1940-1950 arası olanlar. Yani 60-70 yıl önce bile bu işin zirvesine gelinmiş. Fakat enteresan olan, perpetual takvimli ve düz takvimli saatler varken, aslında ikisinin arası olan yıllık takvimi 1996 yılına kadar kimse yapmamış, kullanmamış. Bu konuda da Patek Philippe öncü olmuş ve 1996 yılında dünyanın ilk yıllık takvimli saati 5035‘i yapmış. 9 yıl kadar süren üretim 2005 yılında yerini 5146 serisine bırakmış.
5146, sarı altın kasa krem ve slate (karartılmış gri) kadran, pembe altın kasa krem kadran, beyaz altın kasa krem ve karatılmış gri kadran ve platin kasa esmer (abanoz) ( sunburst ebony) kadranla sunuluyor.
İlk 5146 lar 315 S IRM QA LU mekanizma ile üretilmiş. 2010‘dan itibaren ise 324 S IRM QA LU mekanizma kullanılmış. Ana fark ise 3 Hz den 4 Hz e çıkılmış. Ve tabii ki malzeme biliminin gelişmesi ile silikon kullanımı başlamış. Burada artık teknik detaylara girebiliriz.
TEKNİK :
Kasa : 39 mm çapnda ve 11,23 mm yüksekliğinde sarı altın.
Boynuz aralığı : 20mm
Kayış : 20mm den 18mm ye daralan kahverengi timsah derisi.
Klips : Calatrava armalı katlamalı klips
3 bar (30mt) su geçirmezlik, safir kristal arka cam
Yıllık takvim (gün, ay, tarih), güç göstergesi, ay fazı göstergesi, akan saniye.
36-48 saat güç rezervi
Mekanizama : Patek Philippe 324 S IRM QA LU
S: merkezi saniye
IRM: power reserve
QA: yıllık takvim
LU: ay evresi
28.800 vuruşlu (4Hz) otomatik kalibre. 30mm çap, 5,32mm kalınlık
355 parça, 11 köprü, 36 taş, 21 ayar sarı altın rotor, gyromax balance.
2009 dan itibaren Geneva Seal yerine daha detaylı olan Patek Philippe Seal’a sahip.
Merkezi rotor üzerinde calatrava amblemi ve sol tarafta Patek Philippe Seal görülüyor.

KASA VE KORDON
39mm çaplı 11,23 mm yüksekliğindeki iki basamaklı kasa parlak sarı altından. Bezel kasanın üzerindeki ikinci kat gibi durduğundan saat 39mm olmasına rağmen olduğundan küçük duruyor. Bu son zamanların modasına uygun olmasa da bir altın dress watch için ideal boy olduğunu düşünüyorum. Boynuzların yapısı ve kıvrımı ise çok zarif ve bileğe çok rahat oturan bir yapıda ,tipik Patek DNA sı taşıyor. Arka cam ise safir kristal ve bu güzel mekanizmayı izleme zevkini veriyor. Kasanın yanında 2,4,8 ve 10 hizalarında 4 adet ayar noktası bulunuyor. Ayar kalemi ile bastığınızda 2,4,8,10 sırasıyla ay, tarih, ay evresi ve günler ayarlanıyor.



Tepe kasaya hafifçe gömük ve Calatrava arması ile süslenmiş. Tepenin saat ayarı için dönüşü çok yumuşak.

Saatin genelinde olduğu gibi kasada da yüksek ince işçilik hemen fark ediliyor. Tamamen zevk meselesi olmakla beraber dress watch dendiğinde benim aklıma ilk olarak sarı altın kasa ve açık renk kadran geliyor. Bu sebeple tercihim sarı altın kasa ve krem kadrandan yana oldu.
Bu kasaya en çok yakışan kordon ise doğal olarak kahverengi timsah derisi. 20mm den 18 mm ye daralan Oldukça rahat bir kordon ama aynı şeyleri klips için söyleymeyeceğim. Katlamalı klipslerin temel problemi olan merkezde duramama bunda da var. Saat ön ve arka taraftan bileğime tam oturduğunda calatrava armanısın olduğu klipsin kapanış noktası her zaman merkezden kaçık oluyor. Bunun bilek genişliği veya kordon boyu ile ilgisi yok. Ne yazık ki bunu bu güne kadar çözebilen görmedim. Bu dizaynın kedisinden gelen bir eksi. Patek bunu mümkün olduğunca azaltmış ve rahatlık problemini çözmüş ama merkezden kaçıklık baki.




KADRAN
Kadran ilk görüşte size hemen tipik Patek tarzını veriyor. Efsane perpetual kronograf serisi dizayna benzerliğiyle göze çarpıyor ve tipik klasik bir Patek görüntüsüne hakim. Seramik krem kadran 12 farklı laklama (lacquering) fırınlama ve parlatma işleminden geçirilerek üretilmiş. Kadran tren yolu deseni ile çevrelenmiş ve her saniyeye bir çizgi verilmiş. Kronograf özelliği olmadığı için gayet yerinde olmuş. 12, 3 ve 9 rakam olarak diğer indeksler de baton olarak sarı altından 3 boyutlu işlenmiş. Saat 6 yerinde ise tarih penceresi var ve pencerenin çerçevesi de altın yapılmış. Onun hemen üzerinde ay evresi göstergesi bulunuyor ve tahmin edilebileceği gibi ay ve yıldız figürleri de altından. Merkezden biraz yukarıda saat 3 yönünde ay ve saat 9 yönünde gün alt kadranları var. Bu kadranların zemini hafif gölgeli ve ibresi de yine sarı altından yapılmış. Kadran safir kristal cam ile korunuyor. Düz ince saniye kolu ve uzun yaprak (long leaf) şeklindeki akrep ve yelkovan da sarı altın ve akrep ile yelkovan üzerinde superluminova var. Ayrıca tüm indexlerin tren yolu kısmında da nokta şeklinde de. Ancak bu lümelerin superluminova olsa da diver lümelere alışkınlar için yeterli olduğunu söylemek yanlış olur.

GENEL
Genel olarak 5146 J tam bir dress watch. Zaten bakınca da çok net bir şekilde son derece klasik bir Patek DNA sını görüyorsunuz. Hem kasa, hem detay hem de mekanizma işçiliği çok üst düzeyde. Kadran bir dress watch için kalabalık gibi görünse de gayet düzenli ve okunabilir. Ancak nadiren de olsa bazı ışıklar altında krem kadran üzerinde sarı altın hiçbir kontrasta sahip olmuyor ve seçilirlik güçleşebiliyor. 39mm lik boyut ve bezelden dolayı bir çok kişi için küçük yorumu yiyor. Bence son derece doğru bir boy ki benim de bileklerim oldukça kalın. Kolda duruşu son derece zarif. Çok bağırmayan ama yine de ağırlığı olan, ve meraklısı için de oldukça göz alıcı bir saat. Takım elbiseyle zaten uyumlu ama smart casual tarz içinde çok geçerli. Kot – tişört bu metal için iddalı olsa da beyaz altın versiyonlarında bence giyilir. Ben kot pantolon + gömlek ile çok kullanıyorum. Genel tasarımı, boyutları ve komplikasyonları ile son derece dengeli ve güzel bir saat. Diğer saatlerimi de çok severek aldım ve beğenerek kullanıyorum ama hiçbiri Patek 5146 J’i tahtından edemeyecek, taa ki hayallerdeki bir 5970J’e kadar.
Okuduğunuz için teşekkürler fotoğraf kaliteleri için ise özürler.
