TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Yeni Model: BMW 6 Serisi Coupe F13

Genel Yaşam Stili Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Re: Yeni Model: BMW 6 Serisi Coupe F13

Mesaj Clk » 11 Ara 2011, 23:47

msturan, madem sordun, madem actirdin kutuyu o zaman dinle kötüyü :D

Yukarida ki cls fotograflari ile baslayalim (her ne kadar sen karsilastirma yapmadan desen de aciklama yapmak icin karsilastirma yapmak gerek). Farlar ile baslayan camurluk üzerinden kapilar vasitasi ile arka farlarin bitim noktasina kadar cizgilere dikkat et. Böyle akici cizgiler 6 serisinde yok. Olmasin önemli degil. Peki bana önü basik kici kalkik sacma sapan dizayni nasil aciklayacaksin? Ön yuvarlak arka kisim neredeyse köseli olan cizgileri ne mantiga sokacaksin? Ic tasarim bence basarili. Ancak, dis tasarim rezalet. Daha da mi detaya inelim. SLS burun kismi inanilmaz uzun olan bir arac tipki 6 serisinde ki gibi. Diyeceksiniz ki iki araci biribiri ile karsilastirma. Ben zaten araclari degil dizaynlari karsilastiriyorum. SLS'te yine cizgiler akici ve vurucu iken 6 serisinde alakasiz. O klasik BMW böbregini kullanmanin binlerce yolu var bu 6 serisinde kullanilan cözüm cözüm degil.

Zevkler ve renkler tartisilmaz. Her ürünün bir alicisi vardir. Benim burada yapmaya calistigim sey bir markayi IWC yada Omega klasmanina sokmak (kisacasi yerin dibine gecirmek degil) sadece tasarimda ki yanlislari ortaya koymaktir.
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: Yeni Model: BMW 6 Serisi Coupe F13

Mesaj msturan » 12 Ara 2011, 00:19

Teşekkürler clk, açıklaman için. Bazı yerlerin kafama yatmaması dışında anladım gibi; fakat...

6'nın yan çizgilerde eksikliklerinin olduğunu anladım. Yanlarda, geneldeki; hatta daha çok önlerdeki akıcı çizgilerden eser yok denebilir. Bence bu da genel olarak tüm BMW'lerin bir karakteristiği. Tamamen bir içgüdü ama bu, bir kanıta ya da somut şeylere dayanmıyor. :) Her neyse, bu konuda anlaştık, fakat CLS'de yanlarda olan akıcı çizgiler de 6'nın önünde var :? Hem de çok güzel görünüyor, bir uyum içindeler; subjektif olarak değerlendirecek olursam. Yani, aslında CLS'nin önünde daha keskin çizgilere rastlarken aslında BMW'de yanlarda olmadığını söylediğimiz akıcı çizgiler 6'nın önlerine var. Ve yine bence göze güzel görünüyor. Onun dışında önü basık kıçı kalkık tasarımı tabii açıklayamam, bunu açıklayacak yetiye ulaşmak için sizlere danışıyorum; ama bunun neden bir başarısızlık teşkil ettiğini anlamadım.. :roll: Ön yuvarlakken arkanın köşeli olmasına yöneltebileceğim tek savunma, ikisinin ayrı ayrı hoşuma gittiği, hiç bir bütün olarak bakmadığım. Bunun dışında bu konuda acizim yani. :) Son olarak 6'da böbreğin kullanımı, diğer tüm 2012 modelleri gibi çok hoşuma gidiyor. :) Objektif olarak hiçbir şey söyleyemediğimin farkındayım ama, o biraz daha dışarı taşan, dışa kavisli ızgaralar çok güzel bir agresiflik katıyor gibi otomobillere.. Burada eski CLS'lerin tasarımını 2012'den çok daha fazla beğendiğimi söylersem herhalde yumuşak hatlara karşı daha eğimli olduğum anlaşılabilir. :)
Eğer bir Patek Philippe'e sahipseniz, artık ölebilirsiniz demektir. Mission Completed.
Kullanıcı avatarı
msturan
 
Mesajlar: 2598
Yaş: 32
Kayıt: 12 Mar 2011, 02:03

Re: Yeni Model: BMW 6 Serisi Coupe F13

Mesaj razz » 12 Ara 2011, 00:42

2fast'in Kült ve X6'yı aynı cümlede ve olumlu ifadeyle kullanmasına yapacak bir yorum bulamıyorum zira ya çok yüksekte oksijensiz kaldı veya vurgun yedi :D

mucadeleci'nin Amerikan Otomobilleri'ne ne derece vakıf olduğunun işaretlerini veren ve ziyadesiyle yerinde yorumuna ise pek tabii :champ: Sports Sedan kavramı gerçekten de 1960'ların ikinci yarısında popüler olan Muscle Car akımına alternatif, melez bir kavramdır.. 400+HP güç üreten sedanlara daha 70ler'e gelmeden pek çok başarılı örnek veren Amerikan Otomobilleri bu sınıfta yer alan Avrupa Otomobilleri'ne öncü olmuştur..

Açıkçası ben sedan bir aracın bu derece sportif karakter barındırmasını hep lüzumsuz görmüşümdür ancak elbet hem ürüm çeşitliliği hem de pazarlama teknikleri benim kişisel kanımın aksine bu segmente oynamayı sürdürmüş ve ortaya M5 gibi araçlar çıkmıştır..
Peki neden ben bu melez araçları lüzumsuz görürüm..? Cevap basit aslında; Görsellik.. Spor Ruh sadece teknik donanım ve sürüş karakteristiği ile sağlanmaz.. Bir M5'in 300+HP gücü ve bu gücü doğru şekilde yere aktarabilecek teknik donanımı o aracın 4 kişilik bir ailenin uzun ve farklı yol koşullarında konforlu yolculuk etmesi için yapıldığı gerçeğini değiştirmez.. Bir E31 ( 8 Series ) daha dururken bile gidiyormuş gibi bir havaya sahiptir. 8-) . Basık ve uzun burnu, pürüzsüz yan çizgileri, geniş arka tampon ve stop grubuyla hem zarif hem de tehlikeli bir görüntüyle sportiflik namına bir başyapıt olarak otomobil tarihinde yerini alırken aynı markanın M5'i "arkada şirket patronuyla sol şeritte selektör yapan makam şoförü" gibi alakasız bir senaryonun baş rolünü oynar.. :shock: Bir çift geniş sis farı, 4cm. daha alçak tampon ve faytonu andıran geniş jantlarla What the f*ck..? :x dedirtmekten öteye gidemeyen bu lüzumsuzluk abidesi, tek araçta herşeyi bulmayı çalışan karakter ve tarz yoksunu bir kitlenin oyuncağı olmaktan öteye gidemediği gibi gerçek anlamda teknik imkanları sınıra kadar zorlayan M Technic gibi bir stilin de gazcı gençlerin ağzına ciklet olmasına yol yapar..

Gelelim ( birkez daha ) BMW X6'ya.. X6 denen aracın karoseri Chris Bange tarafından markaya empoze edilen ve Flame Surfacing denen teknoloji ile üretilmiştir.. Bu teknoloji sayesinde karoser parçaları üzerindeki dalgalanma tabir edilen hatlar tek işlemle verilebilmektedir.. İşte bu tekniği üretim aşamasındaki faydalarından ziyade karoser üzerinde onlarca garip hat ve girinti/çıkıntı vermek için kullanan Chris Bangle markanın bir asırda kazandığı geleneksel çizgisini üç sene gibi kısa bir zamanda yok etmiş, hatta kendisine bu yaptığıyla ilgili gelen eleştirilere de Türkçe tabiriyle "yoğurdu ezmeden ayran olmaz" benzeri bir yanıtla cevap vermiştir.. :shock:

Şimdi X6'da güzel ne var..? Stop grubu güzel mi mesela..? veya panjur..? tavan açısı bir 4x4 için uygun mu...? ön sinyallerden arka tampon uçlarına kadar uzanan çizgide derin girinti/çıkıntı kullanılması ne akla hizmet eder..? Abartı.. Başka hiçbirşey değil.. Abartı çok mu kötü peki..? Hayır.. Alakası yok hatta.. Lamborghini Countach.. Adan Zye abartı ya.. Aracı geri almak için kapıyı açıp, eşiğe basarak koltuktan kalkman gerekiyor çünkü arka camından görebildiğin tek şey gecede miyiz yoksa gündüzde mi..? Ama araç Lamborghini.. S-u-p-e-r S-p-o-r-t.. Ne güzel bir tanımlama değil mi..? Hepimizin aklına hi-end spor otomobiller geliyor.. Peki Active Coupe dersem..? X6'dan başka bir b.k gelmiyor..

6 Series ( Coupe ve/veya Sedan ) yine bu ekolün ürünü araçlar.. X6 kadar kepaze bir araç olmamaları başarılı olduklarını göstermez ki.. Yine rezil, yine saçma, yine abartı.. Benim için BMW'nin sedan macerası E38 ile biter.. Sonrası farklı bir marka.. BMW değil.. Coupe BMW olgusunda final nokta E46 3.30ci'dir.. ( M3 değil.. ) E92/93..? Eh.. Zaten ben artık BMW'nin Coupe otomobil yapması taraftarı da değilim.. İçinde bulunduğumuz dönemde olmasa daha iyi..
Geçenlerde önemli diyebileceğim ikinci el ve sıfır hi-end saat mağazalarınından bir tanesinin sahibi siyah bir E92 aldı.. İlk yaptığı iş ne oldu..? Parlak siyah jant almak.. Tebrikler Batman.. Çok yakıştı.. Robin'e de bir Mini Cooper CountryMan alalım.. O kıyafete anca öyle b.ktan bir araç gider.. "Austin Mini" değil yalnız.. Zaten kimse bakmaz ona..

@msturan; Sorunun içinde zaten cevabı veriyorsun.. Ben BMW 8 Series'i 1990'da gördüm ilk defa.. Bu mevzunun zamanla ilgisi çok fazla aslında.. Belki hala arabamda Bon Jovi New Jersey, G'NR Lies CD'leri olması gibi bir durum.. Ben açıklamaya çalışsam da anlaşılabileceğini zannetmiyorum.. " Razz işte, yine X6'ya giydiriyor.. " Bundan öteye gitmez gibi geliyor bu muhabbet açıkçası.. Gerçi bunu bir sitem olarak da alma(yın) ben halimden memnunum.. En azından azınlık da olsa bir anti-2fast ekolü yetiştirmek konusunda iddialıyım.. :thumbup:
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 47
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: Yeni Model: BMW 6 Serisi Coupe F13

Mesaj Thevenin » 12 Ara 2011, 00:49

Izindeyiz reyiz.
Thevenin
Kullanıcı avatarı
Thevenin
 
Mesajlar: 8350
Yaş: 36
Kayıt: 31 Eki 2010, 04:30

Re: Yeni Model: BMW 6 Serisi Coupe F13

Mesaj msturan » 12 Ara 2011, 01:20

Razz teşekkürler :champ: Anladığım kadarıyla çoğunlukla senin düşüncelerin identity'ye bağlanıyor. Yani bir konseptin gerekliliğini ön planda tutuyorsun gibi daha çok. Ayrıca zaman mevzuunda da işlerin düşündüğüm gibi çıkması beni rahatlattı, yoksa bu 6'yı beğenerek büyük bir hata yaptığımı düşünerek kendimi yiyecektim :D
Eğer bir Patek Philippe'e sahipseniz, artık ölebilirsiniz demektir. Mission Completed.
Kullanıcı avatarı
msturan
 
Mesajlar: 2598
Yaş: 32
Kayıt: 12 Mar 2011, 02:03

Re: Yeni Model: BMW 6 Serisi Coupe F13

Mesaj mucadeleci » 12 Ara 2011, 11:08

[quote="Razz"]2fast'in Kült ve X6'yı aynı cümlede ve olumlu ifadeyle kullanmasına yapacak bir yorum bulamıyorum zira ya çok yüksekte oksijensiz kaldı veya vurgun yedi :D

Spor Ruh sadece teknik donanım ve sürüş karakteristiği ile sağlanmaz.. Bir M5'in 300+HP gücü ve bu gücü doğru şekilde yere aktarabilecek teknik donanımı o aracın 4 kişilik bir ailenin uzun ve farklı yol koşullarında konforlu yolculuk etmesi için yapıldığı gerçeğini değiştirmez.. Bir E31 ( 8 Series ) daha dururken bile gidiyormuş gibi bir havaya sahiptir. 8-) . Basık ve uzun burnu, pürüzsüz yan çizgileri, geniş arka tampon ve stop grubuyla hem zarif hem de tehlikeli bir görüntüyle sportiflik namına bir başyapıt olarak otomobil tarihinde yerini alırken aynı markanın M5'i "arkada şirket patronuyla sol şeritte selektör yapan makam şoförü" gibi alakasız bir senaryonun baş rolünü oynar..

Belki hala arabamda Bon Jovi New Jersey, G'NR Lies CD'leri olması... :thumbup: :thumbup: :thumbup: :P :lol: :D

*Razz, yukarıdaki cümleler itibarı ile söylüyorum, bir saat forumunda böyle tatlı otomobil sohbetiyle karşılaşacağım hiç aklıma gelmezdi, izmir güzelbahçe de çok yakın bir arkadaşımın garajı var. amerikan otomobilleri toplayan bir don kişot kendisi :) ve biz 1 kaç kafadar (otomobile bakış açıları aynı olan) orada cuma akşam yemeğine oturup cumartesi sabah kahvaltısına kadar otomobil sohbeti yaptığımızı bilirim, bana o günleri hatırlattığın için teşekkür ederim.

Bir bmw 8 ve yeni kasa 6 serisi örneği vereyim; İzmirde varlıklı ve köklü bir tekstil firması sahibi var, kendisi BMWcolic dir. Firmanın İzmir çankaya daki merkezinin önünde hep 8.50 BMW'si dururdu bende gelir geçer hep ona bakardım etrafında en az 1 tur atmadan o sokaktan geçmezdim, sahil yolunda onu bazen gazlarken görür kulaklarım ve gözlerim bayram ederdi. derken yıl 2004 oldu 8.50 nin arka koltuğunda bir katalog "6.50 kataloğu" aradan 1kaç ay geçti aynı yerde artık bir 6.50 durur oldu, ilk gördüğümde merakımdan birkaç etrafında dolandım ama yok... beğenmedim. sonra 8.50 yi özler oldum...sokaklarda da yoktu, caddelerdede... aradan 1 sene geçmedi 8.50 aynı yerde ve aynı caddelerde hasretimi gidermeye başladı. Kısa ve net olarak, bir 6.50, 8.50 den sonra bir kullanıcıyı tatmin etmedi. Gözümün önünde yaşanmış bu örneği anlatıyorum ki msturan ın aklında birşeyler uyansın ama "Belki hala arabamda Bon Jovi New Jersey, G'NR Lies CD'leri olması" cümlesini özümsemeden biraz zor diyorum :)
Zamana and olsun ki.....
Kullanıcı avatarı
mucadeleci
 
Mesajlar: 7271
Yaş: 43
Kayıt: 23 Kas 2011, 07:18
Konum: İzmir / İstanbul

Re: Yeni Model: BMW 6 Serisi Coupe F13

Mesaj 2fast4u » 12 Ara 2011, 11:09

razz oksijen eksikliği kısmı koparttı benı :D yanı bana göre x6 sonradan vaybe dedırtecek bır arac ;) kıymetı yıllar sonra anlasılır .Bak begenmediğin x6 kımlere emsal oldu. :D 2023 de konusalım tekrar.
Resim

Uploaded with ImageShack.us
yalnız Bmw nın sporcu ruhuna ters dusen seyler yazdın.4 kapı sporcuları 80 lı yıllarda ılk sunan fırmalardan bırı Bmw.Bu almanya nın otobanlarında doğmus headhunter ların ıhtıyaclarına cevap verebılmek ıcın dogmus bır sınıf.Hız sınırı olmayan yollarda ///M ıbaresını sökup gazlamak ve kendını sporcu sanan coupe lerı parcalayıp yuzlerındekı o aptalca ıfadeyı gormek bence hala zevklı bır konu.Hattrick baslıgında yenı M5 in yaptıklarına ılıskın video yu ızlemen ıste bu markanın seneler evvel bu işe soyunmasının bır sonucudur.S8 ler M5 ler E55 ler tıpkı kaybolan sınıf GTİ lar kadar önemlıdır.Bugun o zevklı makınaları arar haldeyken 4 kapı spor sedanlarda gıderse meydan epey boş kalır.Hele hele RS4 gıbı station wagon bır aracın 911 turbo ile yolda kapısması mekanık sporun cift karakterını gözler önüne serer.Yolların bu eğlencelı sınıfına bır katkı payı eklemek adına yenı ıcat sportıf suv lar eklenmıstır.Bu gereklımıydı tartısılır .Dev aracların gazlaması bencede musriflik ve estetıkten uzak.Magnum cayenne, X6M,ML55 ,Supercharger RANGE sınıfı bence tartısılması gereken fazlalıklar.Almanların, alfa 166 modelı ıle mayasını olusturup italyanların maseratı de ölümsüzlestirdiği coupe 4 kapı model anlayısını desteklıyorum.fakat asla bır ıtalyanın verdığı keyfı vermeyecektır diye dusunuyorum.a7 cls ler 6 sedanlar bır quattroporte nın yerını asla tutmaz .Cunku o doğustan sporcu....
The world is yours .
" serial flipper"
Kullanıcı avatarı
2fast4u
 
Mesajlar: 5579
Kayıt: 11 Ara 2009, 11:50
Konum: florida,FL

Re: Yeni Model: BMW 6 Serisi Coupe F13

Mesaj msturan » 12 Ara 2011, 11:28

mücadeleci, o dediğin gibi hissetmem gerçekten zor ama en azından anlayabiliyorum. Yani çok çok çok basite indirgersek "Jenerasyon farkı" diyip geçiştirebileceğimiz o tercih farklılıklarının bugün bunları konuşmamızın nedeni olduğunu anladım. Fakat yine de çok zevkli bir tartışmaydı, bir çok şey öğrendim. :champ:

Bu arada 2fast ile Razz'ın taban tabana zıt düşüncelerinden hangileri doğru çıkacak bakalım :roll: :)
Eğer bir Patek Philippe'e sahipseniz, artık ölebilirsiniz demektir. Mission Completed.
Kullanıcı avatarı
msturan
 
Mesajlar: 2598
Yaş: 32
Kayıt: 12 Mar 2011, 02:03

ÖncekiSonraki

Dön TSF Yaşam Stili - Lifestyle & Entertainment

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: mertk ve 19 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners