Ahmetrefik yazdı:manil yazdı:Bence de kesinlikle haklısınız. Kendi koleksiyonumda olmasa da yakından gördüm, kullandım. Öncelikle şunu diyeyim, tespihin maalesef toplumdaki yeri pek hakettiği yerde değil. Bunda en büyük pay da yine bilinçsiz tespih kullananlarda. Uyduruk kaydırık mafya dizilerinde anahtarlık misali sallandırmak suretiyle adeta barzoluğun simgesi haline geldi, oysa ki durum öyle değil.
Tarihimizdeki önemli şahsiyetlerin çoğunda tespih var; rutin hareketlerin bilinçsiz şekilde yapılmasının (tespih çekme) konsantrasyonu arttırıp, insanı sakinleştirdiği ve aynı ritmik hareketler neticesinde solunum sistemi ile nabzın kontrollü bir hale geldiği artık bilimsel olarak da kanıtlanmış şeyler. Bu açıdan tespihin faydalarını tartışmasız kabul etmek gerekiyor. Onun haricinde inançla ilgili boyutu da var ve burada sadece İslamiyet değil, uzakdoğu inanışlarında ve Hıristiyanlık'ta da tespih kullanımı gözlemleniyor.
Zekai Şenyurt'a gelirsek, çok iddialı olacak farkındayım ama dünyanın şu an en iyi tespih sanatçısı olduğunu çok rahat söyleyebilirim. Genelde ise Türk tespihçileri dünyadaki en iyi tespihçilerdir. Bu noktada usta işi tabir edilen tespihlerle fabrikasyon üretim arasındaki farkı ikisini de birebir gözlemeden anlayamazsınız. Bunun haricinde, taş kesimi, oranlar, habbelerin bütünsel orantısı, motiflerin tasarımı, v.s. onlarca estetik kontrol noktasıyla bir tespihin değerini belirlemeniz mümkün. Bunlar tek seferde bir yazı okuyarak anlaşılacak şeyler değil; biraz zaman harcamak gerekiyor. Bu başlığa çok bir şey yazmasam da sanat eseri olarak değerli olmasına özen gösterdiğim ufak bir koleksiyonum var. Tespihi muhakkak tavsiye ediyorum.
Kısa ve güzel bir özet olmuş . İlave olarak Türk Tesbih Sanatı :Neziroğlu Koleksiyonu incelemenizi tavsiye ederim
Necip Sarıcı nın DUA TANELERİ adlı eseri de muhteşemdir.
İki eseri de görmüş biri olarak İçerik açısından Necip Sarıcının kitabını tavsiye ederim