Dogrusu 3.16 ile 3.20 arasinda kalmadim,ben 3.20d almaya gidip 3.20i ed satin aldim.Benim istedigim ozelliklerde bir 3.20d 210.000tl lere geliyordu ve yaptigim km baz alindiginda bu rakam bana mantiksiz geldi secimimi 3.20i den yana kullandim.
Gelelim 3.16 ile 3.20i ed arasindaki farklara.Oncelikle iki aracin turbolari intercooler sistemleri yazilimlari ve yuruyen aksamlari tamamen farkli.ED yakit ekonomisini 繹n plana cikarttigi icin ruzgar direncini dusurmek adina 3,20i nin yuruyen aksam geometrisi farkli ve 2cm daha alcak normal 3.16 dan.Yazilim turbo ve intercooler farki ise tamamen g羹c farkindan kaynaklaniyor.Arada baska bir fark yok.
Chip konusu ise cok genis bir konu burada sayfalarca yazabilirim ama anlasilir sekilde yazmam gerekirse piyasada 2 tip guc alma yontemi mevcut.Bunlarin birincisi Power Box lar ki bunlar bir modul olarak araciniza monte ediliyor ve normal yazilima chip tuninge nazaran daha az guc veriyor.Birde custom yazilimlar varki bunlar 210hp denilen kisima giriyor.Bunlar cok guc artisi sagliyor ama aracin motorunu ve turbo sistemini cok kas覺yor.Turbo cok hassas bir konu ve bu konudada sayfalarca yazabilirim.Kisaca solemem gerekirse yazilim isi numarasi olmayan cok begendiginiz bir ayakkabiyi ayaginiza buyuk modelini alip giymeye benziyor.Araciniz 210hp olur ama kac ay o sekilde kullanabileceginizin garantisi yok.Bu yuzden kesinlikle tavsiye etmiyorum.
3.16 oldukca yeterli peeformansa sahip bir arac,kesinlikle e90 kasa 3.16 ile alakasi yok.Sanziman oldukca basarili.Daha performansli bir tercih ise 3.20 olacaktir ki aracim 3600km oldu cok memnunum.