VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

Mesaj emrerd » 16 Ağu 2016, 22:05

adorno yazdı:
emrerd yazdı:
Archimed yazdı:Bir de şunu eklemek isterim. Sorunlu DSG şanzımanlar; 1.2, 1.4 TSI ve 1.6 dizel motorlu araçlarda kullanılan, yaklaşık 200-250 NM torka uygun olan modeller. Bildiğim kadarıyla 2.0 TSI ve 2.0 TDI veya GTD modellerinde kullanılan ve 350-500 NM torka uygun DSG şanzımanlarında belirttiğim sorun yok. Zaten onlar 6 ileri vitesli ve su soğutma sistemine sahipler. Diğer bir deyişle; örneğin Golf GTI, GTD, R ile Passat 2.0 TDI 4 Motion gibi modellerde bu soruna rastlanmıyor. Toureg ve Amarok'ta da zaten BMW, Jaguar gibi araçlarda da kullanılan ZF'nin otomatik şanzımanı yer alıyor.

Gönül isterdi ki biz de Türkiye'de 1.2 veya 1.4 TSI Golf yerine 2.0 GTI; 1.6 TDI Passat yerine 2.0 TDI 4 Motion'a kolayca ulaşabilelim. Ne diyelim, maalesef ülkemizdeki ÖTV mevzuatı böyle güzel araçlara erişimi zorlaştırıyor...

Aynen öyle.Büyük hacimse münferit olaylar dışında bir sorun görünmüyor.Amarok ile oldukça zorlayıcı şartlarda kullanıldığı halde.
Ayrıca küçük hacimli turbo&benzinli makinalarda yağ yakma ile ilgili de fazlası ile şikayet var.

Benzer şanziman sorunlari toyotanin multimode sisteminde de yaşanmiş ve toyota bu vites kutusunu kullanmayi birakmiştir.dsg mmt ve edc nin
Tedarikçisi getrag dir.
Ben malesef bu şanzimanlarin hiç birine güvenemiyorum.

Getrag in tedarikci oldugunu ilk kez okuyorum DSG adina, bildigim kadariyla VW kendi uretiyor bu sanzimani.
Getrag kendine has sanziman ureten bir firma, getrag diyince bir anektodu paylasmak isterim:
13-21 Agustos 1983 arasinda, getrag sanzimanli w201 190 2,3 16v mercedes cosworth italya'nin Nardo pistinde 248km/h ortalama ile 201 saat 39 dakika 43 saniyede tamamlanan, 50.000 km durmaksizin yol yapmis dunya rekoru kirmistir.


Sent from my iPhone6+ using Tapatalk

Haklı olabilirsiniz.Ben şununla karıştırdım sanırım.
http://www.getrag.com/en/products/power ... sions.html

Ama bu volkswagen adına bence daha acı bir durum.Dünya otomobil satışlarında kafaya oynayan bir firmada bu tip problemler ve üstüne emisyon dümeni hiç iyi olmadı.Şahsen vw benim gözümde çok ciddi imaj kaybetti.
Diğer markalarda da muhakkak arızalar var.Ancak bunlar münferit.Ben 5000km de yatak sarmış fiesta da gördüm.Ama şununla aynı kefede değerlendirilemez;
https://www.google.com.tr/?gws_rd=ssl#q ... 1zas%C4%B1
Kullanıcı avatarı
emrerd
 
Mesajlar: 117
Kayıt: 06 Eyl 2015, 12:09

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

Mesaj Archimed » 17 Ağu 2016, 13:54

Batı Avrupa ve ABD'de düşük hacimli motorlu araçlar genelde mümkün olduğu kadar ekonomik şekilde üretilip en düşük fiyatlarla tüketiciye sunuluyor. Bu yüzden de anladığım kadarıyla küçük hacimli ve nispeten düşük torklu araçlarda bulunan şanzıman su soğutmalı değil, sanıyorum bu da maliyet odaklı yaklaşımın sonucu. Üreticiler, düşük maliyetli ürünler sayesinde cirolarını artırıyorlar. Diğer taraftan bu konuda titiz davranılmaması da, firmanın itibarını olumsuz yönde etkiliyor. Mercedes 190 E 2.3-16 ve 2.5-16 zamanında kendi sınıfının en yüksek performanslı araçlarından biriydi. Bir de 1980 ve 1990'lı yıllarda Mercedes olsun, tedarikçileri olsun, düşük maliyet yerine kalite odaklı oldukları için bugün 30-35 yaşında pek çok Mercedes hala taş gibi sağlam, teknik aksamları da yağ gibi çalışıyor.
Kullanıcı avatarı
Archimed
 
Mesajlar: 1382
Kayıt: 01 Eki 2011, 14:28

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

Mesaj imponte » 24 Ağu 2016, 19:40

Superbin fullü bence. Çünkü passat bir tık daha kaliteli fakat full olmadıkça suberpin fulunun keyfini vermiyor.
Kullanıcı avatarı
imponte
 
Mesajlar: 36
Kayıt: 21 Ağu 2016, 16:25

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

Mesaj Cct » 24 Ağu 2016, 23:15

Bu çok bahsedilen DSG problemi nasıl oluyor?

Bizim evde iki tane bolca önerilmeyen DSG'li araçlar var. Birini eşim kullanıyor 50.000'e geldi. Diğeri benim şirket aracı ve tabiri caizse içinden geçiyoruz :D En ufak bir problem, sorun yaşamadık. Nerede görsem yok DSG almayın aman DSG kaçın vs. deniyor, neden?
Her türlü saat itinayla takılır.
Kullanıcı avatarı
Cct
 
Mesajlar: 4846
Yaş: 39
Kayıt: 21 Oca 2013, 20:07
Konum: İstanbul

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

Mesaj MertYe » 24 Ağu 2016, 23:20

DSG yüzünden bana pamuğu tıkıyorlardı direkten döndüm :D

Bizim evdeki ilk ve tek DSG'li araç olunca ben biraz mesafeliyim. Hayatta almam demiyorum ama şu an hala o arabayla 120-130 la girebileceğim viraja 70 le gireyim diyorsam bi dahakine 2 defa düşünürüm gibi geliyor. Tabi bana oldu herkese olacak demiyorum veya kesin DSG kaynaklı demiyorum ama sanziman ile alakalı bir problemden kaynaklandığını direk servis söylemişti bana
Kullanıcı avatarı
MertYe
 
Mesajlar: 3529
Yaş: 30
Kayıt: 14 Ağu 2014, 19:13

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

Mesaj Cct » 24 Ağu 2016, 23:25

Sorun mevzusunu yaşamadım ama düşük güçlü benzinli motorlarda saçma tepkiler verdiğini söyleyebilirim. Eşimin kullandığı Beetle 1.2 TSI, yokuş çıkarken ısrarla 3'e almaya çalışıyor ve çekiş düşünce aniden 1'e alıp fırlatıyor. Zaten 1.2 TSI genel olarak verimsiz birde bu eklenince hop otur hop kalk bir durum mevcut. 1.6 TDI'da çok daha iyi yürüyor.
Her türlü saat itinayla takılır.
Kullanıcı avatarı
Cct
 
Mesajlar: 4846
Yaş: 39
Kayıt: 21 Oca 2013, 20:07
Konum: İstanbul

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

Mesaj Patriot » 25 Ağu 2016, 23:59

2013 a3 1.6 tdi var bizde hala kullanıyoruz gecen sene 50 binli kmlerde 1. viteste titreme yapmaya basladı araç servise götürdük fabrika çıkışlı şanzımanda sıkıntı olduğu söylendi ve garanti bitmiş olmasına rağmen para almadan değiştirdiler, ilk başta işçilik parası istediler daha sonra Doğuş'a mail attık birazda servisle tartışınca onuda almadılar. Bizim dışımızda çevremde sorun yaşayan duymadım fakat olabiliyor birazda sans sanırım.
Kullanıcı avatarı
Patriot
 
Mesajlar: 231
Yaş: 37
Kayıt: 16 Eyl 2013, 22:10

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

Mesaj feanorrin » 11 Eki 2016, 18:10

Tgm yazdı:Benim anlamadığım vw mühendisliğinin hala tam olarak bu sorunu çözememiş olması.. 10 ileri dsg lerle bu sorunun aşılacağı bahsediliyor. Hatta golf 8'de bu şanzumanlar kullanılacakmış. Zaten sorun şanzumanın fazla ısınmasından kaynaklanıyor. Çift kavrama..Vites değişimi gerçekleştikten sonra ikiz kavrama tetikte bekliyor ve bir sonraki değişimi o yapıyor. bir nevi nöbetleşerek.. Konforu arttırıyor, yakıt ekonomisi sağlıyor ama çabuk ısınıyor. E şimdi 10 kademede bu işlem daha fazla yapılmayacak mı? Yani daha fazla kademe daha fazla değişim..


vw ve vw grup markalarının kullandığı dsg' lerin bir çok çeşidi var.

dünya genelinde kavrama arızası ile meşhur olan kronik sorunlu model dq200 kodlu, kuru kavrama olan 7 ileri dsg.

bu model, 250 nm' ye kadar tork dayanımına sahip ve bu sebeple büyük hacimli modellerde değil, küçük hacimli motorlarda kullanılabiliyor. ayrıca önden çekişli ve enlemesine motor yerleşimli araçlar için dizayn edilmiş bir versiyon.

aynı zamanda dq200 kodlu 7 ileri dsg, tüm dsg ailesi içinde kuru kavrama olan tek şanzuman. diğer bütün versiyonlar 'ıslak' tabir edilen yağlı kavrama ünitesine sahip. dq200 dışındaki dsg' lerde de arızalar çıkabiliyor ancak dq200 gibi kronik olarak bir sorunları yok, normal sınırlar içerisinde arıza istatistikleri var. kuru tip kavramanın tercih edilmesinin sebepleri muhtemelen maliyet olarak epey avantajlı olmasıdır.

bir liste yapacak olursak;

*DQ200 - 7 ileri - kuru kavrama - 250nm (problemli versiyon budur)

DQ250 - 6 ileri - yağlı kavrama - 400nm

DQ380 - 7 ileri - yağlı kavrama - 380nm

DQ500 - 7 ileri - yağlı kavrama - 600nm

DQ511 - 10 ileri - yağlı kavrama - 550nm

DL501 - 7 ileri - yağlı kavrama - 500nm

dq200 genede 1.0/1.2/1.4 TSI ve TDI motorlar ile kullanılıyor ancak istisnalar da mevcut. örneğin Yeni Audi A4 1.4 TFSI' da, motor yerleşimi boylamasına olduğu için dq200 değil 7 ileri ıslak kavrama dq380 var. Yeni Tiguan' da motor yerleşimi enlemesine olmasına rağmen 1.4 TFSI versiyonda 6 ileri DQ250 var gibi gibi ... Şahsi tavsiyem DQ200 kodlu şanzumanı imkan varsa pek tercih etmemek. Ancak doğuş oto ilk yıllarda çok fazla kişiye bu konuda çok problem çıkarmış olsa da, artık düzenli servis bakımına giren araçların hepsinde bu değişimden parça ücreti alınmıyor garanti bitsin/bitmesin.
Kullanıcı avatarı
feanorrin
 
Mesajlar: 33
Kayıt: 31 Ara 2013, 16:10

ÖncekiSonraki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 46 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners