17. sayfa (Toplam 19 sayfa)

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2016, 22:00
emrerd
Baran yazdı:Şanzıman hatası tamamen kullanıcı hatasından kaynaklanıyor

Sent from my iPhone using Tapatalk

Otomatik bir şanzimanin bozulmaması için bir takim manuel tedbirler almalıyız öyle mi?
Bir çok gelişmiş ülkede dsg ye vw gurup 10 yil garanti veriyor.Demek ki heriflerde hata yapan kullanici olmamali.Zira vw hatayi kabul etmiş görünüyor.
Son tahlilde bence de kullanici hatasi bi durum.Ayipli bir mali ayipli oldugunu bile bile alip, üstüne "iyi niyet garantisi" adi altinda uydurulmuş bir yöntemle mekatronik ve kavrama değişimlerine en azindan vw nin maliyetlerini ödeyen kullanici hatalidir!

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2016, 22:21
Caner1983
Vallaha gönül isterdiki e serisi alıp arkaya yaslanmaktı ama bu paraya d segment araç benim gözümde ya superb ya passat(sıfır olarak tabi) dsg ye boyun eğdik yani :D

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2016, 11:52
Archimed
Bir de şunu eklemek isterim. Sorunlu DSG şanzımanlar; 1.2, 1.4 TSI ve 1.6 dizel motorlu araçlarda kullanılan, yaklaşık 200-250 NM torka uygun olan modeller. Bildiğim kadarıyla 2.0 TSI ve 2.0 TDI veya GTD modellerinde kullanılan ve 350-500 NM torka uygun DSG şanzımanlarında belirttiğim sorun yok. Zaten onlar 6 ileri vitesli ve su soğutma sistemine sahipler. Diğer bir deyişle; örneğin Golf GTI, GTD, R ile Passat 2.0 TDI 4 Motion gibi modellerde bu soruna rastlanmıyor. Toureg ve Amarok'ta da zaten BMW, Jaguar gibi araçlarda da kullanılan ZF'nin otomatik şanzımanı yer alıyor.

Gönül isterdi ki biz de Türkiye'de 1.2 veya 1.4 TSI Golf yerine 2.0 GTI; 1.6 TDI Passat yerine 2.0 TDI 4 Motion'a kolayca ulaşabilelim. Ne diyelim, maalesef ülkemizdeki ÖTV mevzuatı böyle güzel araçlara erişimi zorlaştırıyor...

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2016, 16:11
emrerd
Archimed yazdı:Bir de şunu eklemek isterim. Sorunlu DSG şanzımanlar; 1.2, 1.4 TSI ve 1.6 dizel motorlu araçlarda kullanılan, yaklaşık 200-250 NM torka uygun olan modeller. Bildiğim kadarıyla 2.0 TSI ve 2.0 TDI veya GTD modellerinde kullanılan ve 350-500 NM torka uygun DSG şanzımanlarında belirttiğim sorun yok. Zaten onlar 6 ileri vitesli ve su soğutma sistemine sahipler. Diğer bir deyişle; örneğin Golf GTI, GTD, R ile Passat 2.0 TDI 4 Motion gibi modellerde bu soruna rastlanmıyor. Toureg ve Amarok'ta da zaten BMW, Jaguar gibi araçlarda da kullanılan ZF'nin otomatik şanzımanı yer alıyor.

Gönül isterdi ki biz de Türkiye'de 1.2 veya 1.4 TSI Golf yerine 2.0 GTI; 1.6 TDI Passat yerine 2.0 TDI 4 Motion'a kolayca ulaşabilelim. Ne diyelim, maalesef ülkemizdeki ÖTV mevzuatı böyle güzel araçlara erişimi zorlaştırıyor...

Aynen öyle.Büyük hacimse münferit olaylar dışında bir sorun görünmüyor.Amarok ile oldukça zorlayıcı şartlarda kullanıldığı halde.
Ayrıca küçük hacimli turbo&benzinli makinalarda yağ yakma ile ilgili de fazlası ile şikayet var.

Benzer şanziman sorunlari toyotanin multimode sisteminde de yaşanmiş ve toyota bu vites kutusunu kullanmayi birakmiştir.dsg mmt ve edc nin
Tedarikçisi getrag dir.
Ben malesef bu şanzimanlarin hiç birine güvenemiyorum.

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2016, 16:29
eraslani
Yakın bir akrabanın nissan qq x tronik aracının sanziman komple değişti..araba yolda kalmıştı..işin ilginci işlem sırasında kendisine opel insignia verdiler :)

SM-G930F cihazımdan gönderildi

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2016, 16:34
Tgm
Benim anlamadığım vw mühendisliğinin hala tam olarak bu sorunu çözememiş olması.. 10 ileri dsg lerle bu sorunun aşılacağı bahsediliyor. Hatta golf 8'de bu şanzumanlar kullanılacakmış. Zaten sorun şanzumanın fazla ısınmasından kaynaklanıyor. Çift kavrama..Vites değişimi gerçekleştikten sonra ikiz kavrama tetikte bekliyor ve bir sonraki değişimi o yapıyor. bir nevi nöbetleşerek.. Konforu arttırıyor, yakıt ekonomisi sağlıyor ama çabuk ısınıyor. E şimdi 10 kademede bu işlem daha fazla yapılmayacak mı? Yani daha fazla kademe daha fazla değişim..

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2016, 17:02
kopanisti
Benim anlamadığım ise şu. O kadar para verip otomatik şanzımanlı vw aldıktan sonra neden yarı otomatikmiş gibi davranayım ve neden yoğun trafikte vitesi boşa atmak zorunda kalayım? Honda alalım o zaman :lol:

Re: VW Passat Comfortline Mı? Skoda Superb Full Paket Mi?

MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2016, 20:22
adorno
emrerd yazdı:
Archimed yazdı:Bir de şunu eklemek isterim. Sorunlu DSG şanzımanlar; 1.2, 1.4 TSI ve 1.6 dizel motorlu araçlarda kullanılan, yaklaşık 200-250 NM torka uygun olan modeller. Bildiğim kadarıyla 2.0 TSI ve 2.0 TDI veya GTD modellerinde kullanılan ve 350-500 NM torka uygun DSG şanzımanlarında belirttiğim sorun yok. Zaten onlar 6 ileri vitesli ve su soğutma sistemine sahipler. Diğer bir deyişle; örneğin Golf GTI, GTD, R ile Passat 2.0 TDI 4 Motion gibi modellerde bu soruna rastlanmıyor. Toureg ve Amarok'ta da zaten BMW, Jaguar gibi araçlarda da kullanılan ZF'nin otomatik şanzımanı yer alıyor.

Gönül isterdi ki biz de Türkiye'de 1.2 veya 1.4 TSI Golf yerine 2.0 GTI; 1.6 TDI Passat yerine 2.0 TDI 4 Motion'a kolayca ulaşabilelim. Ne diyelim, maalesef ülkemizdeki ÖTV mevzuatı böyle güzel araçlara erişimi zorlaştırıyor...

Aynen öyle.Büyük hacimse münferit olaylar dışında bir sorun görünmüyor.Amarok ile oldukça zorlayıcı şartlarda kullanıldığı halde.
Ayrıca küçük hacimli turbo&benzinli makinalarda yağ yakma ile ilgili de fazlası ile şikayet var.

Benzer şanziman sorunlari toyotanin multimode sisteminde de yaşanmiş ve toyota bu vites kutusunu kullanmayi birakmiştir.dsg mmt ve edc nin
Tedarikçisi getrag dir.
Ben malesef bu şanzimanlarin hiç birine güvenemiyorum.

Getrag in tedarikci oldugunu ilk kez okuyorum DSG adina, bildigim kadariyla VW kendi uretiyor bu sanzimani.
Getrag kendine has sanziman ureten bir firma, getrag diyince bir anektodu paylasmak isterim:
13-21 Agustos 1983 arasinda, getrag sanzimanli w201 190 2,3 16v mercedes cosworth italya'nin Nardo pistinde 248km/h ortalama ile 201 saat 39 dakika 43 saniyede tamamlanan, 50.000 km durmaksizin yol yapmis dunya rekoru kirmistir.


Sent from my iPhone6+ using Tapatalk