Pazarlık stratejisi değil de hesap stratejisi hakkında bir kaç kelam edeyim.
Şöyle bir hesap bana avantajlı gelir; üst segment markayı yurtdışından alsam (diyelim ki Almanya) %19 tax free alacağım. En kabadayısı bile düzgün bir muhabbetle %9 indirimini yapar. Nedense iki basamaklı bir indirime ilk etapta yanaşmazlar. Ben %14-17 ye oynayıp toplamda %33-35 civarı alabilirsem, gayet mutlu bir alışveriş yapmış olurum.
Yurtiçinde orta ve alt segmentte listenin 1/3 ü kadar indirim olmadan konuşulmamalı bile. 33-40 arası iyi 40 ın üstü gayet iyi pazarlıktır.
Yurtiçinde lüks segmentte de %18 gayet iyi bir orandır. Yani KDV siz fiyata gelmek ama faturalı alışveriş yapmaktır. Üstü mümkün mü? Modele göre nadiren evet.
Ama bunlar çok geniş genellemeler tabi ve yetkili bayilerden sertifikalı ve faturalı alıştan söz ediyoruz. Marka ve model asıl belirleyicidir. Bugün çelik daytonayı listesinin üzerine teklif eden kurnazlar da var. Yerse