Pratikte bunların faydası olur elbet ama yinede uzun yıllar ve sistemi anlamaktan geçiyor.
Aslında bir çok mekanizmadan oluşan bu sistemi anlamadan işe koyulanlar zaten bir yerden sonrasına gidemezler.
Örneğin : Yukarıdaki sunuda , İncabloc dediğimiz darbe sırasında aksın zarar görmesini uçlarını kırılmasını önleyen en basit sistemin bile kaç parçadan oluştuğunu görüyorsunuz.
Bir ana yatağın içine bir tarafı taşların ve diğer tarafıda aksın kalın kısmının yatağı olarak tasarlanmış olan iç yatak sistemi,onun içine aksın ucunun geçeceği delik olan yatak taşı,onun üstüne aksın yukarı aşağı sürtünmesini önlemek için kapak taşı onun üstüne darbe sırasında aksın ucunun kırılmasını önlemek için amortisör benzeri görev yapacak olan baskı yayı konulmuş ve bütün bunlar ana yatağın içinde tekrar sökülebilecek şekilde sabitlenip montajlanmış ve balansın yatağına yerleştirilmiştir.
Bu sistem bir yandan mükemmel bir bilyadan bile çok daha verimli ,aynı zamanda darbe emici ve balansın kusursuzca dönmesini, sağa sola yalpalamasını önleyen bir yataktır.
Aksın uçlarının neredeyse bir saç kılı kadar ince olanlarının bile üretildiğini hatta bir halıdan çıkan nerdeyse gözle görülemeyecek kadar ince bir kılın ,bırakın küçük mekanizmaları erkek saatlerinin bile çalışmasını önleyebileceğini düşünürseniz sistemin hassasiyetini,neden iyi bir usta tarafından onarılması gerektiğini ve en önemliside bizlerin saat mekanizmasına olan aşkımızı daha iyi analiz edebilirsiniz

Zemberekten alınan gücün çelik çarka gelinceye kadarki macerasını bundan sonra maşa ile balansın birbirini tamamlayan görevlerini anlatırsam sanırım bir kaç gün kendinize gelemezsiniz

Otomatik sistemini,takvim sistemini, chronometre ve bir çok ilave mekanizmanın çalışmasını anlamanız için zaman ve ilgi gerekiyor.Analog ve digital sistemler de ayrı bir dünya.
Yani kısacası saat tamiri bir yaşam biçimidir,hayata bakış açısıdır...
