TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Çift Yönlü Otomatik Kurgu Sistemi

Saat Mekanizmaları ve Teknik Bilgiler Konusunda Paylaşım Bölümü
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz, Saat Mekanizmaları Bölümünde Birçok Mekanizma Üreticisi Firmanın Model, Kalbre ve Makine Verilerine Detaylı Fotoğrafları ile Ulaşabilirsiniz. Ayrıca Saatlerde Kullanılan Teknolojileri Açıklayan Detaylı Bilgilendirme Konularını Okuyabilirsiniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Çift Yönlü Otomatik Kurgu Sistemi

Mesaj XCopter » 05 Nis 2013, 22:23

Konumuz çift yönlü kurma sistemi aşağıda linkini verdiğim resimde gördüğümüz gibi; rotor saat yönünde dönerken neden soldaki çark değilde sağdaki çark kitleniyor, saatin tersi yönünde döndüğünde de neden sağdaki çark değilde soldaki çark kitleniyor?

Resim

Resim
Kullanıcı avatarı
XCopter
 
Mesajlar: 17
Kayıt: 17 Şub 2013, 17:12

Re: Çift Yönlü Otomatik Sistemi

Mesaj SeRxx » 05 Nis 2013, 22:50

Rotorun amacı tulumbada gerekli kurulumu sağlamaktır. Bahsettiginiz durum çarkların gerekli yöne dönerek kurulumunu sağlamak içindir; yani tamamen gereklilik :D
Kullanıcı avatarı
SeRxx
 
Mesajlar: 11560
Yaş: 38
Kayıt: 01 Nis 2011, 22:39
Konum: Diyarbakır

Re: Çift Yönlü Otomatik Sistemi

Mesaj asymptote » 05 Nis 2013, 23:25

XCopter yazdı:Konumuz çift yönlü kurma sistemi aşağıda linkini verdiğim resimde gördüğümüz gibi; rotor saat yönünde dönerken neden soldaki çark değilde sağdaki çark kitleniyor, saatin tersi yönünde döndüğünde de neden sağdaki çark değilde soldaki çark kitleniyor?

Rachet wheel'i tek yönde çevirerek zembereği kurmak için.. ;)
"Evrende en büyük ziyan, sorgulama yeteneğini yitirmiş bir beyindir." - A. Einstein
Kullanıcı avatarı
asymptote
 
Mesajlar: 12140
Kayıt: 11 Ara 2010, 14:28

Re: Çift Yönlü Otomatik Sistemi

Mesaj Thevenin » 05 Nis 2013, 23:54

Resim
Thevenin
Kullanıcı avatarı
Thevenin
 
Mesajlar: 8350
Yaş: 37
Kayıt: 31 Eki 2010, 04:30

Re: Çift Yönlü Otomatik Kurgu Sistemi

Mesaj bengisaat » 06 Nis 2013, 01:06

Bisiklet arka tekerdeki dişliyi düşünün,pedalı geri çevirdiğinizde boşa döner.
Bahsettiğiniz otomatik sisteminde de aynı mantıkla hareket eden 2 çark vardır.
Rotor bir yöne dönerken dişlilerden biri dolu diğeri boşa döner,tersi yönde ise diğer çark boşa döner .
Aksi takdirde çark dişlileri sıyırırdı.
facebook.com/saatatolyesi/
Kullanıcı avatarı
bengisaat
 
Mesajlar: 1122
Yaş: 64
Kayıt: 30 Eki 2010, 00:39
Konum: Ayvalık

Re: Çift Yönlü Otomatik Kurgu Sistemi

Mesaj XCopter » 06 Nis 2013, 10:51

Arkadaşlar verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. Ben zaten genel çalışma sistemini ve dökümasyonları biliyordum sadece tam olarak çalışma sistemini anlamak istedim. Bengisaat biraz daha benim istediğim cevabı vermiş.
Kullanıcı avatarı
XCopter
 
Mesajlar: 17
Kayıt: 17 Şub 2013, 17:12


Dön TSF Saat Mekanizmaları & Teknik Bilgiler - Movements & Technical Info

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 70 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners