cemmt yazdı:Hellhound yazdı:Ankthas yazdı:Hellhound yazdı:IWC Sellita kullandığı modellerinde tarih çarkında kolaya kaçıyor ve yerleşim konusunda indisleri umursamıyor. Bahsettiğim durum 40mm'lik time only Le Petit modelinde oldukça belirginken 39mm olan fake lume Spitfire mevcut değil.
Tarih çarkı ve rakamların uyumu için Spitfire +1
Yani bu 4000 poundluk saatlerin içinde Sellita mekanizma mı var?
Le Petit Prince'te SW300 Sellita var, Spitfire'da in-house. Hoş IWC'nin time only in-house'ları biraz sabıkalıdır...
. Berkan bey bu iki saat arasinda mekanizma olarak siz hangisini tercih ederdiniz,sizinde dediginiz gibi tarih penceresinde bile simetri icin ugrasilmamissa nasil heavily modified oluyor, veya baska onerileriniz varmi. Vakit ayirip cevap yazan arkadaslar cok sagolun, en degerli sey vaktimiz .
Garantili olarak alınacaksa Spitfire'ı tercih ederdim. Rotasyonda başka saatleriniz olduğu için yüksek güç rezervi avantaj sağlar. Başka öneri konusunda da açıkcası pilot saatlerinde eski kafalıyım ve bir gün alacak olsam marka bile yazmayan B tipi kadran tercih ederdim. Zamanında şöyle bir şey yazmıştım;
Hellhound yazdı:Bu tarz pilot saatleri ilk olarak ikinci dünya savaşı sırasında Alman Hava Kuvvetlerinin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanıyor. B tipi kadran da "gözlem saati anlamına gelen "Beobachtungs-Uhr" kelimesinin kısaltması olan "B-Uhr" sözcüğünden gelmekte. Kokpitte zor koşullar altında kolay okunabilme (orjinal örnekler 55mm), hassas hesaplamalar için merkezi saniye kolu ve saniye durdurma özelliği, uçuş elbisesi üzerine giyilebilsin diye uzun deri kayış, uçuş sırasında manyetik ortamlara maruz kalındığında dakikliği korumak için arka kapak tasarımının uygun hale getirilmesi gibi özellikler şart koşularak ilk önce A.Lange & Söhne'ün kapısı çalınıyor. Markanın üretim kapasitesi yetersiz kalınca da Wempe, IWC, Stowa ve Laco da pilot saati üretimine başlıyor. Günümüzde IWC, Stowa ve Laco halen orjinal üreticiler olarak pilot saati mirasını korumaya devam ediyor. Ancak IWC lüks segmentte varlık gösterdiği için, üzerinde marka yazmayan B Tipi kadran üretimi yapmıyor.
Stowa Flieger Classic 40 Baumuster B, hem tasarım hem de boyut olarak benim için en optimal pilot saati. Laco'da B Tipi kadran için 39mm - 45mm (hatta 55 bile var) arası hem kurmalı hem otomatik birçok alternatif mevcut. Fiyatları biraz yüksek olsa da eskitmeli Ebstück modelleri de oldukça başarılı.
B tipi kadran istemezseniz de Sinn 104, diğer bir sevdiğim pilot saati. Özellikle beyaz kadranlı olanı farklı kayış alternatifleriyle çok güzel görünüyor. Siyah kadranlısını hep severdim, beyaz kadran dikkatimi Instagram'da çekmişti.