Lada Vega Ön Konsol Zaman Saati Arızası ve Tamiri

Hep kol saatlerinden bahsedecek değiliz ya,ben de otomobillere ait bir arızadan bahsedeyim.
Lada'nın sevilen modeli Vega'ya gögüs üzerine çok güzel ve fonksiyonel bir saat konmuş.Markası da hepimizin çok iyi bildiği "Vostok".
Ancak bu saatler zaman içerisinde arızaya geçiyor.Önce ayar koluyla oynayınca durmaya başlıyor,daha sonraları da bu kolla oynayınca kısa süreli olarak çalışıp duruyor.
Saati yerinden çıkarmak biraz zor.Alt ve üstünde ve bir yanında tırnakları var.Bu tırnaklar ince bir tornavida ile bastırılıp torpido gözünün solundan el sokularak ittirildiğinde saat dışarı alınabiliyor.Arkadan fişini de sökünce saatimiz dışarıda demektir.
Önce arkadaki iki vidayı söküyoruz.Altından iki vida daha çıkıyor ,onları da alıyoruz,mekanizma ortaya çıkıyor.Kadranı da ayırmak isterseniz buradaki plaka üzerindeki dört vidayı da sökebilirsiniz.Ancak sökerken step motora giden iki kabloya dikkat edin ,koparabilirsiniz.
Benim söktüğüm saatte aydınlatma için konulan iki adet lambanın mavi muhafaza boruları ampullerin yaydığı sıcaklıktan gevreyerek ufalanmışlar ve unufak olarak saat içerisine dağılmışlardı.Bu birikintiler çarklar arasına girerek saatin çalışmasını engelliyordu.
Basınçlı hava ile bu döküntüyü temizledikten sonra step motorun plastik çarklarının yataklarına "çok çok az" yağ verdim.Saati toplamadan 12V adaptör ile yaptığım denemede çalıştığını gördüm ve ufalanan mavi ampul muhafazalarını komple söküp attım ve yanmaz makaronla değiştirip saati topladım.Ve saati monte ettim.
Daha sonra da otomobildeki yerine taktım.Gayet güzel çalıştı.
Not:Bu saatin yeni modeli Lada servislerinde 25 TL.den satılmaktadır.Uğraşmak istemeyenler için bir ip ucu.
Lada'nın sevilen modeli Vega'ya gögüs üzerine çok güzel ve fonksiyonel bir saat konmuş.Markası da hepimizin çok iyi bildiği "Vostok".
Ancak bu saatler zaman içerisinde arızaya geçiyor.Önce ayar koluyla oynayınca durmaya başlıyor,daha sonraları da bu kolla oynayınca kısa süreli olarak çalışıp duruyor.
Saati yerinden çıkarmak biraz zor.Alt ve üstünde ve bir yanında tırnakları var.Bu tırnaklar ince bir tornavida ile bastırılıp torpido gözünün solundan el sokularak ittirildiğinde saat dışarı alınabiliyor.Arkadan fişini de sökünce saatimiz dışarıda demektir.
Önce arkadaki iki vidayı söküyoruz.Altından iki vida daha çıkıyor ,onları da alıyoruz,mekanizma ortaya çıkıyor.Kadranı da ayırmak isterseniz buradaki plaka üzerindeki dört vidayı da sökebilirsiniz.Ancak sökerken step motora giden iki kabloya dikkat edin ,koparabilirsiniz.
Benim söktüğüm saatte aydınlatma için konulan iki adet lambanın mavi muhafaza boruları ampullerin yaydığı sıcaklıktan gevreyerek ufalanmışlar ve unufak olarak saat içerisine dağılmışlardı.Bu birikintiler çarklar arasına girerek saatin çalışmasını engelliyordu.
Basınçlı hava ile bu döküntüyü temizledikten sonra step motorun plastik çarklarının yataklarına "çok çok az" yağ verdim.Saati toplamadan 12V adaptör ile yaptığım denemede çalıştığını gördüm ve ufalanan mavi ampul muhafazalarını komple söküp attım ve yanmaz makaronla değiştirip saati topladım.Ve saati monte ettim.
Daha sonra da otomobildeki yerine taktım.Gayet güzel çalıştı.
Not:Bu saatin yeni modeli Lada servislerinde 25 TL.den satılmaktadır.Uğraşmak istemeyenler için bir ip ucu.