Baştan yazayım, saat kaça satarım diye alınmaz. Biz hobi olarak bu güzellerle vakit geçiriyoruz. Rehinci değiliz.
Ben Oris kullanıyorum, Seiko Sportura kullanıyorum, Casio G-Shock kullanıyorum. Tag, Longines, Tissot, Orient, Seiko vs aldım sattım. Bir gün kısmet olursa bir LV de alacağım...O fiyat seviyesinde estetik olarak beni LV kadar etkileyen bir saati Seiko yapsın Seiko da alırım. 60 yaşına gelince bir daydate yerine bir GS de alırım çünkü daha güzel ve kaliteliler. Mesela 3 aydır Quartz Chrono alayım diyorum, herşeyi ile o fiyat seviyesinde "en kaliteli" olduğuna inandığım için Seiko aldım. Certina da, Tissot da olabilirdi ama hepsini elime alıp kurcaladığım, taktığım, yaşadığım için kalitenin ibresi Seiko'yu gösterdi. PRS516, Certina DS Action vs gibi 1000TL civarına satılan hiçbir saat modeli Sportura kadar kaliteli ve bence güzel değil. Bence kesin, saati çok incelerim, detaycıyımdır. Ben saati de arabayı da kaça satarım diye almam, beğenirsem anasını satayım kaça satılırsa satılsın umrumda değil, kullandığım süre boyunca zevk alayım, her baktığımda içim aksın yeter. Şimdi gelelim yukarıdaki saptamalara.
3 gündür envanter karıştırıyorum, aşağıda yazdıklarımı çok iyi araştırdım.
Ben hiç katılmıyorum case analizine ve örneğe.
Bir ada ülkesinden ve geleneklerine ve markalarına tamamen bağlı bir ada ülkesindeki tüketici kitlesine yönelik üretim yapan bir markadan bahsediyoruz.
Verilen örnekteki Phaeton modeli araç ise tamamen VW'in lüks Mercedes'in A serisini çıkararak VW pazarına sarkması ile pazar pazara savaş başlatmak için verdiği cevaptır ve bir anlamda da çok güçlü olduğu Çin pazarında lüks merakını da Porsche ve Audi ile değil, bir nebze VW ile de girmekti.
Ama GS sadece Japon pazarı için üretilmiş, ilk üretildiği zaman Japonya'da Rolex yahut yabancı lüks saat penetrasyonu çok düşük. Lüks bir markaya cevap vermek amacı ile de üretilmemiş. Japon pazarında o tarihte Seiko'nun bir prestij sıkıntısı da yok, bugün de yok ayrı.
GS, bir anlamda diğer teknolojik alanlarda olduğu gibi Japon'ların mükemmellik felsefesine hizmet etmek amacı ile üretilmiştir. En mükemmeli, en sorunsuzu, en iyisini üretmek Japon felsefesi. Segment segment, her segmentte en iyisini üretmek tüm Japon endüstrisinin hedefidir. Üretildiği günden beri COSC standardının üstünde standartlarla üretiliyor, sebebi de bu. Kaizen felsefesinin temeli budur.
Seiko'nun hedefi de her segmentte, her fiyat seviyesinde sınıfının en iyisini üretmektir. Bugün baktığınızda da her fiyat segmentinde o segmentin en iyi işçiliğini, en iyisini üretiyorlar. 100$'a alabileceğiniz en iyi otomatiği Seiko5'le, 300$'a alabileceğiniz en iyi quartz chrono'yu Sportura, Velatura ile, 1000$'a en iyi otomatiği Premier serileri ile, 10.000 yahut 100.000$'a da alabileceğiniz en iyi otomatiği GS markası ile satıyor. Marka GS çünkü o bir Seiko, farklı bir marka değil amaç, üretimi ayrıştırmış ve mükemmeli hedeflemiş. 200$'lık saate prestij kazandırmak değil. Ama şunu yapıyor, mesela GS için bir araştırma yaparken bir konuda daha kalitelisini elde ediyor, maliyeti de ucuz düşürüyor ise bunu Sportura'da, Velatura'da Premier'de direkt uyguluyor.
Bunu otomotiv, elektronik ve diğer sektörlerde yaptığı gibi saat endüstrisinde de yapmış. Hatta bazen Quartz devriminde olduğu gibi tüm endüstriyi ele geçirme fırsatı da ele geçirmiş ama okuduğum kadarı ile orada bir el bunu son anda engellemiş gibi. Emin olun o devrimi İsviçre'liler yapmış olsa idi bugün Seiko falan olmazdı,Japon'lar çok daha fair, ticari kuralları Batılılar gibi yeri geldiğinde tırnak içinde yazıyorum "pisleşmeden" işletiyorlar. Bugün İsviçre saat endüstrisi kendisine bile tahammül edemiyor. Bu konuda çok yazılar var okuyun. Çok manidar teknolojik yardımlar var, hala da var....
Şimdi GS'in neden Amerika'ya ve batıya açıldığına bakalım. Sebebi şu, çünkü İsviçre saat endüstrisinin biti kanlanmaya başlayınca Japonya'ya penetre olmaya başladılar. Seiko da GS'i bu sebeple batıya taşıyor. Ben 2004 senesinde Monaco'da ünlü kumarhanenin olduğu meydandaki saatçide GS gördüm. Doğrusu bu ya ilk defa orada gördüm

Ama oradaydı. Bu işler böyledir. Bugün Amerika'da Lexus, Infiniti kaç senelik markalar? Top grade markalar ve baştacı edilmiş durumdalar.
Çok zaman almaz, kalite yerini bulur.
Yazdıklarımdan dolayı eleştiriler gelecektir, ama emin olun, yazdıklarımı araştırdım ve tarafsız bir analistçi, analitik mühendis anlayışı ile ortaya koymak istedim. Ama son tahlilde saat bir sevgi olayıdır. Bu paraları vermek akılla izah edilemez.
"Money has no owners, has spenders". -Omar