razz » 10 Oca 2014, 20:20
Kaliteli Coupe/Cabrio otomobillerin yaklaşık 20 yıllık hayat döngüsünü anlatan basit bir de anektod paylaşmış olayım;
Acente veya Bireysel İthalat ( araç sıfır kullanıcıya satıldı) > Acente veya Bireysel İthalat ( araç sıfır satılan müşteriden yeni sıfır araç alımı sırasında geri alındı ) > Acente veya Bireysel İthalat ( araç düzgün ve garantili şekilde ikinci el olarak tekrar satıldı ) > Etiler veya Bağdat Caddesi Oto Galeri ( araç yeni araç alımı sırasında ağır değer kayıbıyla takasa alındı ).. Burası aracın kaderinin değişmeye başladığı nokta.. > Etiler veya Bağdat Caddesi Oto Galeri ( araç ağır değer kaybıyla Pendik Spor Sosyal Tesisler Otoparkı'nda, Erenköy Gümrüklü Saha'da, Dilovası'nda Tomruk Deposu'nda, Soğanlık Ganyan Bayii önünde, Zümrütevler'de Nargile Cafe önünde vs. vs. ) > sahibinden.com ( araç daha da ağır değer kaybıyla satılıkta ) > Araç Ankara'ya satılıyor ( Ankara'da oto sanayide 19" Çin replikası jantlar çamurluğa sürttüğü için çamurluklar sac makası ve kaynak ile kesilip dodik açılıyor ) > sahibinden.com ( araç ciddi değer kaybıyla satılıkta ) > Araç Anadolu'ya satılıyor ( araç Anadolu kırsalı oto sanayisinde veya mahalle arasında, ellerinde cep tel. ile youtube'a video koymaya çalışan amelelerin arasında lastik yakmaya çalışıyor ) > sahibinden.com İlginç bir kader değişme noktası daha.. Araç geçen 20 yıl sonunda tekrar garip bir şekilde popüler oluyor ( E30 BMW..? ) > Araç tekrar İstanbul'da ( meraklı bir kullanıcı, seviyenin dip yaptığı TR otomobil forumlarındaki yapay ve sübjektif yorumlarla şişirilmiş suni beğeni dalgasının etkisiyle aracı alıyor ve İstanbul'da tekrar toplamaya başlıyor )
Bu zaman zarfında geçen hergün araç orijinallikten uzaklaşıyor, bakım aralıkları uzuyor, kaza ve müteakiben kalitesiz onarım sayısı artıyor, yan sanayi parça ve ucuz aksesuvar sayısı tavan yapıyor, lpg takılıyor, bazı arızalı fonksyonları tamiri pahalı görüldüğünden arızalı haliyle kalıyor, hatta iptal ediliyor..
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "