Aracimiz 2015 model 3.20i ED. Efficent Dynamics demek aracin ekonomi icin uretildigini belirtiyor.Motor hacmi 1600cc olmasina karsin normal 3.16 dan farkli bir egzoz sistemine yazilima intercooler a ve turboya sahip.170hp guc ureten BMW TwinPower unite 250NM torka sahip.Aracin uzerinde ZF 8 ileri tork konvantorlu bir sanziman mevcut.Kisisel tecrubelerime dayanarak rahatlikla dsg ve diger tork kon. sanzimanlardan iyi oldugunu soyleyebilirim.
BMW den uzun sure ayri kalmis biri olarak yeni idrive sisteminin cok i癟g羹d羹sel kullanilmasina hayran kaldim.Otomatik araclarda alisik oldugumuz comfort ve sport modlarina ek olarak bu aracta Ecopro-Sport-SportPlus modlari bulunuyor.Eco adindanda anlasilacagi uzere size kazandiginiz bonus km leride gosteren gaz tepkilerini 繹ld羹ren

Direksiyon uzerine 2 laf etmek isterimki su anda kiz kardesimin sahip oldugu e90 kasa kodlu 3 serisinin direksiyonu inanilma sert ve sehir icinde sizi buyuk bit mucadele bekliyor.Bu direksiyon takoz runflat ler ile birlesince body salonu yerine size e90 ile sehiricinde ufak gezintiler yapmak kaliyor.F30 da bu sorunu tamamen asmislar.Yeni direksiyon servosu ile degisen Continantal Runflat ler ile arac inanilmaz konforlu.Ilk bindigimde BMW nihayet o takoz lastiklerden kurtulmus dememle Bostanci Kosifler muduru ayni zamanda arkadasim olan Hakan hayir runflat devam diyip yenilikleri anlatti.Sport moddaki sertlesmelerinde yapay olmadigini ki bunu baska markalarda deneyimledim soyleyebilirim.
Aracin yuruyen aksamina gelirsek aracim M paket olmasina karsin opsiyon M Adaptif Suspansiyon iptalli geldi.Sebebi elektronik adaptif suspansiyonun bizim yol sartlarinda ariza cikarmasi ve oldukcada pahali olmalari.Buna ilk basta uzulsemde araci kullandigimda buna sevindim.Suspansiyon sistemi yeni teknolojilerinde katkisiyla olsa gerek bu zamana kadar sahip oldugum araclar icinde en basarilisi.Yol tutacak kadar sert ama konfordan odun vermeyecek kadarda yumusak.S繹n羹mleme olarak cok basariliyken kullanim esnasinda altinda spor bir arac var dedirtecek kivamdada sert.sekme arkayi birakma limiti surucuye hissettirme olarak bence kusursuz bir yurur aksam geometrisine sahip.
Arac donanim olarak M Plus olarak geciyor,buda demek oluyorki M pakete ilave olarak geri gorus kamerasi tam elektrikli hafizali alkantra koltuklar ve HiFi muzik sistemi mevcut.Hemen burdan muzik sistemine deyinmekte fayda goruyorum.BMWde standart muzik sistemi ardindan HiFi onun ardindanda Harman Kardon geliyor.Mercedesimde Harman Kardon vardi ve bu sefer o sisteme gerek duymadim.Hata ettim

Ic malzeme kalitesi ve montaj hususunda fikrim BMW nin hala belli bir cizgide kaliteli ve s羹sden uzak olusudur.Audi kesinlikle yine 1 numaraya yerlesiyor.Hani konsolu tekmeleseniz birsey olmayacak hissi yaratirken oldukcada cool bir etki birakiyor.Mercedes konusunda eski sahip oldugum c serisi ic kalite ve gorsel olarak eski toyota corollalari animsatsada makyajda iyilestirdiler.Su anki guncel C serisinide inceledim,inanilmaz 覺k ve gosterisli olmasina karsin kalite olarak kesinlikle 3 serisinin 1 adim gerisinde.Birinciligi Audi hakediyor.
Simdi diyeceksenizki kardesim Audi neden almadin.Birincisi surus dinamikleri olarak kendi surus tarzima en yakin buldugum marka BMW idi.Ikincisi dizayn olarak 3 serisinin A4 den cok daha spor durdugunu dusunuyorum ve son olarak motor hacmi sebebiyle 繹tv inanilmaz bir fiyat farki yaratiyor.Sline donanimli bir A4 ki sline siz bir Audi beni tatmin etmez, bence mantiksiz rakamlara cikiyor ustune Dogus satis politikasiyla o arac benim icin tercih disi kabul edildi.
3 serisi bu sene makyaj operasyonuna girecek ve farlar degisecek,yeni tip bir M jant kullanilacak ve ledli arka farlar eklenecek.Dogrusu BMW 70 modelde olsa begenimi kazandigi icin makyaji umursamadim.Audi BMW ve Mercedes kasasi nolursa olsun herzaman tercih edilebilir ve begenilir kaliyor.
Genellikle siyah renk tercih eden biri olarak en son Mercedesi beyaz tercih ettikten ve eski BMW min renginin Titanyum Gumus olmasi sebebiyle bu sefer Buzul Gri tercih ettim.S羹slu renk isimlerine bakmayin bildigimiz metalik gri

Gelelim aracin berbat ozelliklerine.3.20 ed yakit ekonomisine dayali hazirlandigindan araci calistirdiginizda otomatikman ecopro modda calisiyor kapatmaniz gerekiyor.Araci her calistirdiginizda start-stop denen o illet teknoloji devrede oluyor kapatmaniz gerekiyor.En kotusude aracin stop edip start edildiginde bu son ayarlari hatirlamamasi!!! Yahu istemiyorum arkadas durma ya stop etme her bindigimde ucakla kalkis yapar gibi yardimci co pilotumla konusuyorum... Start Stop devredemi kapatalim..Mod comforta alinsin evet nihayet kalkis icin haziriz...Start Stop ilk Citroen tarafindan kullanildi ve Fransizlardan tiksiniyorum

Anahtarsiz giris sistemi cogu markada mevcut ama BMW benim gozumde o konuda sinifta kalmis.Kapilari acmak icin anahtari cebinizden cikartiyorsunuz aracin icine girdiniz dugmeye basmaniz yeterli.Ee napicam bu koca anahtari nereye koyayim? Be arkadas insan biyer yapar.Yeni nesil anahtarlarida iyice buyutmusler ilk elime aldigimda bit pazarinda yada benzincilerde satilan araba anahtari seklinde cakmaklardan sandim.E90 larda ne guzel boyutu anahtarin,kocaman anahtar yapmislar cepte rahat vermiyor elde tasisan kaybedersin onun icin en iyisi bel cantasi takmak sadece anahtar icin

Daha aklima cok sey geliyoda telefondan yaziyorum cok uzattim s覺k覺ldim fotograflarla noktaliyorum.Artistik pozlar verdim TSF icin






Plakam aciktir isteyen tramer sorgusu yapabilir ilk sahibinden ellenmemis drag kalkis yapilmamis kosifler cikisli 3.20ed
