Archimed » 21 Eyl 2016, 11:33
Son yıllarda beş yıldızlı/butik/ultra lüks/ vs olarak pazarlanan turistik tesis sayısı ciddi şekilde arttı. Bu tesislerin büyük kısmı; yatırımcı ve işletmecisinin yerli, tesisin isim hakkının da franchise olarak uluslararası otel zincirlerinden temin edilmesi ile faaliyette. Franchise veren zincirler genelde tesisin tasarım ve işletmedeki iş akışlarının kendi standartlarında olması ile ilgileniyor. Bu aşamada tesis içinde yer alan ve üçüncü şahıslara kiraya verilen mağazaların işletilmesiyle ilgili franchise verenler bildiğim kadarıyla bir söz hakkına sahip olmuyor. Bu açıdan tesis sahipleri de belirli görgüye sahip değilse veya göz zevki/hobiye/beğeniye sahip değilse, çiçek gibi tesiste çakma ürün satılmasında sorun görmüyor. Aynı durum pek çok turistik tesiste çakma giysi, çanta vs ürün satışı ve sergilenmesi sürecinde de geçerli.