Şöyle bir düzeltme yapayım. Benzeri bir olay başıma gelmişti. Camı falan çıkarmıyorlar. Kapak açılınca mekanizma ve kadran hiç uğraşmadan bir bütün halinde çıkarılabiliyor. Bu işlem 20-30 saniye kadar sürüyor maksimum. Böylece doğrudan camın iç kısmına erişim sağlanıyor. Camı silip, düşük basınçı hava da tutunca toz temizleniyor. Tüm işlem max 2 dk sürüyor. Dediğim gibi mekanizmaya falan da hiç dokunmuyorlar. Çok basit bir şey. Benim gözümü rahatsız ettiği için ben gidip temizletmiştim servisteBigCrown yazdı:Merhabalar. Saatinizde görebildiğim kadarıyla -fotoğraf pek net olmamakla birlikte- fosfor parçası yerinden yani indisten, akrep/yelkovandan yahut saniye kolundan çıkmış. Kopan şey de en nihayetinde kadrana yapışmış.aca yazdı:Merhaba, yakın zamanda ilk rolex im ile aranıza katıldım. Saat 3 yönünün sol üst köşesinde gözle görülebilir toz belirdi. Forumlardan okuduğum kadarıyla epey kişinin basına gelmiş. Bunun için servise götürdüğümde daha fazla toz ya da zaman tutmayla ilgili sorunlar yaşar mıyım ?
Yorum ve değerlendirmeleriniz için şimdiden teşekkürler.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Piyasada bu ve benzeri saatler için mekanizma kontrolü yapılmadan birçok kişi ‘’sahte/imitasyon’’ yorumu yapacaktır ancak aldırış etmeyin. Rolex’te bu ve benzeri sorunlara son dönemde üretim ağının genişlemesi ve bunun sonucunda üretim adetlerinin artmasından mütevellit sıkça karşılaşılıyor. Hatta ve hatta çok daha bariz sorunlar ve bariz üretim hataları da mevzubahis olabiliyor bilhassa belli model ve belli serilerde. Dilerseniz, öm yoluyla irtibat kurmanız halinde örnek teşkil etmesi adına karşılaştığım durumlardan bazılarını iletebilirim. Konuyu uzatmamak ve konuyu dağıtmamak adına burada detaya girmek istemiyorum.
Servis hususuna gelecek olursak, saatinizi servise verdiğinizde öncelikle zaruri olarak saatin camının çıkarılması, kadranın temizlenmesi gibi işlemler gerçekleşecek. Eğer fosforlarda genel manada sorun varsa, ilerleyen zamanlarda benzer sorunla karşılaşmamanız adına fosforlara; yani indislere yahut akrep, yelkovan ya da saniye koluna ek bir işlem de yapılabilir. Servis direkt parça değişimi yoluna da gidebiliyor bu durumda bilginiz olsun.
Sırf saati servise götürdüğünüz ve sırf saatin kapağı-camı açıldığı için zaman tutmayla ilgili bir sorun yaşamazsınız. Aksine zaten saatin her kapağı/camı açıldığında, saat yeniden teslim edilmeden önce halihazırda su ve basınç testi yapılır. Zaman tutmasının belirtilen sınırlar içerisinde olup olmadığının kontrol edilmesi gerekir. Arka kapağın açıldığı ihtimalde sızdırmazlık contası yenisiyle değiştirilir.
Yalnız ben sizin yerinizde olsam saati bu şekilde kullanırdım eğer günlük hayatta çok büyük rahatsızlık vermiyorsa. Zira saatiniz yeni gibi duruyor fotoğraftan anlayabildiğim kadarıyla. Bilhassa Türkiye’de yeni bir saatin servise gitmiş ve açılmış olması makbul karşılanmaz. Saati elden çıkartmak istemeniz durumunda sorun yaşayabilirsiniz. Benzer durumu araçlardaki orijinal parça değişimi hususu için de düşünebilir, bu örnek üzerinden mukayese yapabilirsiniz.
Saatinizi güzel günlerde kullanmanız temennisiyle.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi