
gif hosting
Baran yazdı:Razz sanada toplayalım bir amerikan,pug pug nereye kadar
Razz yazdı:Baran yazdı:Razz sanada toplayalım bir amerikan,pug pug nereye kadar
Eski Amerikan otomobillerinde fiyatlar yeniden artmaya başlamış anladığım kadarıyla.. Haliyle benim adıma ihtimal dahi yok diyebilirim zira bu işte eski sayılırım ve nereye bakacağımı iyi bilirim
Bu arada ilginç bir de popülerlik grafiği var aslında bu araçların.. 90lı yılların ortalarına gelindiğinde TR'de eski Amerikan otomobili toplamak ciddi popüler olmuştu.. İşin garip tarafı aslında hiçbir değeri olmayan ( Örn. 74 Chevy Nova Sedan 6 silindir, düz vites ) araçları alıp onbinlerce dolar harcayarak restore etmeye çalışan tipler sanayi sitelerinden çıkmıyor, ustalar memlekette tarla alıp, yazlık yaptırmaya doyamıyordumrbars dostum iyi hatırlar; o dönem çekilen yerli kliplerin 80%sinde eski bir Amerikan otomobiline rastlamak mümkündü hatta..
Az biraz eli yüzü düzgün, orta karar bir V8 için istenen fiyat sabitlenmişti: 10.000,00 USD.. Bu arada klasik otomobil klüplerinin hali vakti yerinde ancak adap ve görgü de bilen üyeleri museum condition araçları ile muhtelif organizasyonlarda sık sık boy gösterir olmuştu..
Sonra 2000ler'in başında iş farklı bir hal aldı.. Yükselen USD kuru, artan yakıt fiyatları vs. araçların fiyatlarını dibe çekerken piyasa restorasyonu özensizce yapılmış veya yapılamadan yarın kalmış araçlarla doldu.. Gerçekten iyi durumda Amerikanlar ise uygun fiyata alınabilir hale geldi.. Tuning kavramı içler acısı örneklerle emeklemeye çalışırken, "kat iptali + filtre + yay" klişesine kurban giden araçların sayısı tavan yaptı.. Şahinlerinin stoplarına siyah naylon çorap geçirmekten ileri gidemeyen yurdum tunerları üç on kuruşa aldıkları aksesuvarlarla mahallenin gazcı genci olmaya başladı..
Neredeyse yollarda hiç eski Amerikan göremediğimiz o yıllarda aranan taze kan alternatif bir yaklaşımdan geldi: "Bu arabalara para harcayalım, Kawasaki'yle kalkalım, Nos açalım, paraşütle duralım, geçemeyeceğimiz adam kalmasın" diyen ve parasının haddi hududu olmayan bir zümre bu işe el attı.. Internetin yaygın kullanımı da işin içine girince hedef bu yöne kaydı.. Klasiklerin çıtalarını alıştırmak için günler harcayan kaportacılar için yeni trend 295 lastiğe dodik açmak oldu.. Kasap tartısından bozma, shift light'lı devir saatleri torpidolara vidalanırken, araçlar maymun oldu gitti.. İşte o dönemin araçları şu an piyasada satılan araçların çoğunluğunu oluşturuyor malesefYeni aldığı otomobilinin çürüklerini ayıklatmadan kapak, piston hesapları yapan tiplerin de etkisiyle piyasada Factory Standard araba toplamak OUT, yılların yorgunu klasikleri gırtlağa kadar doldurup, daha deneme sürüşünde kol çıkartmak IN oldu..
![]()
Benim nazarımda Amerikancılık, bir aracı imkanlar elverdiğince factory standard haline restore etmek, ilk bakışta farkedilmeyecek aktarma organları ( ön/arka takım, fren, elektrik vs. ) yeni teknoloji parçalarla değiştirip günlük ve güvenli kullanıma uygun hale getirmek, serin ama güneşli bir ilkbahar Pazar'ında Sarıyer'den Arnavutköy'e kadar uzanan yolda giderken Eric Clapton & BB King'den "Riding with the King" dinlemektir..
Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports
Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 24 misafir
|