TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

TSF Hat Trick Köşesi

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Re: Hat Trick Köşesi

Mesaj 2fast4u » 23 May 2012, 11:56

The world is yours .
" serial flipper"
Kullanıcı avatarı
2fast4u
 
Mesajlar: 5580
Kayıt: 11 Ara 2009, 11:50
Konum: florida,FL

Re: Hat Trick Köşesi

Mesaj 2fast4u » 23 May 2012, 11:58

The world is yours .
" serial flipper"
Kullanıcı avatarı
2fast4u
 
Mesajlar: 5580
Kayıt: 11 Ara 2009, 11:50
Konum: florida,FL

Re: Hat Trick Köşesi

Mesaj 2fast4u » 23 May 2012, 11:58

The world is yours .
" serial flipper"
Kullanıcı avatarı
2fast4u
 
Mesajlar: 5580
Kayıt: 11 Ara 2009, 11:50
Konum: florida,FL

Re: Hat Trick Köşesi

Mesaj 2fast4u » 23 May 2012, 11:59

The world is yours .
" serial flipper"
Kullanıcı avatarı
2fast4u
 
Mesajlar: 5580
Kayıt: 11 Ara 2009, 11:50
Konum: florida,FL

Re: Hat Trick Köşesi

Mesaj 2fast4u » 23 May 2012, 12:01

The world is yours .
" serial flipper"
Kullanıcı avatarı
2fast4u
 
Mesajlar: 5580
Kayıt: 11 Ara 2009, 11:50
Konum: florida,FL

Re: Hat Trick Köşesi

Mesaj razz » 23 May 2012, 12:15

Baran yazdı:Razz sanada toplayalım bir amerikan,pug pug nereye kadar :)


Eski Amerikan otomobillerinde fiyatlar yeniden artmaya başlamış anladığım kadarıyla.. Haliyle benim adıma ihtimal dahi yok diyebilirim zira bu işte eski sayılırım ve nereye bakacağımı iyi bilirim ;)

Bu arada ilginç bir de popülerlik grafiği var aslında bu araçların.. 90lı yılların ortalarına gelindiğinde TR'de eski Amerikan otomobili toplamak ciddi popüler olmuştu.. İşin garip tarafı aslında hiçbir değeri olmayan ( Örn. 74 Chevy Nova Sedan 6 silindir, düz vites ) araçları alıp onbinlerce dolar harcayarak restore etmeye çalışan tipler sanayi sitelerinden çıkmıyor, ustalar memlekette tarla alıp, yazlık yaptırmaya doyamıyordu :) mrbars dostum iyi hatırlar; o dönem çekilen yerli kliplerin 80%sinde eski bir Amerikan otomobiline rastlamak mümkündü hatta.. ;) Az biraz eli yüzü düzgün, orta karar bir V8 için istenen fiyat sabitlenmişti: 10.000,00 USD.. Bu arada klasik otomobil klüplerinin hali vakti yerinde ancak adap ve görgü de bilen üyeleri museum condition araçları ile muhtelif organizasyonlarda sık sık boy gösterir olmuştu..
Sonra 2000ler'in başında iş farklı bir hal aldı.. Yükselen USD kuru, artan yakıt fiyatları vs. araçların fiyatlarını dibe çekerken piyasa restorasyonu özensizce yapılmış veya yapılamadan yarın kalmış araçlarla doldu.. Gerçekten iyi durumda Amerikanlar ise uygun fiyata alınabilir hale geldi.. Tuning kavramı içler acısı örneklerle emeklemeye çalışırken, "kat iptali + filtre + yay" klişesine kurban giden araçların sayısı tavan yaptı.. Şahinlerinin stoplarına siyah naylon çorap geçirmekten ileri gidemeyen yurdum tunerları üç on kuruşa aldıkları aksesuvarlarla mahallenin gazcı genci olmaya başladı..
Neredeyse yollarda hiç eski Amerikan göremediğimiz o yıllarda aranan taze kan alternatif bir yaklaşımdan geldi: "Bu arabalara para harcayalım, Kawasaki'yle kalkalım, Nos açalım, paraşütle duralım, geçemeyeceğimiz adam kalmasın" diyen ve parasının haddi hududu olmayan bir zümre bu işe el attı.. Internetin yaygın kullanımı da işin içine girince hedef bu yöne kaydı.. Klasiklerin çıtalarını alıştırmak için günler harcayan kaportacılar için yeni trend 295 lastiğe dodik açmak oldu.. Kasap tartısından bozma, shift light'lı devir saatleri torpidolara vidalanırken, araçlar maymun oldu gitti.. İşte o dönemin araçları şu an piyasada satılan araçların çoğunluğunu oluşturuyor malesef :( Yeni aldığı otomobilinin çürüklerini ayıklatmadan kapak, piston hesapları yapan tiplerin de etkisiyle piyasada Factory Standard araba toplamak OUT, yılların yorgunu klasikleri gırtlağa kadar doldurup, daha deneme sürüşünde kol çıkartmak IN oldu.. :evil:

Benim nazarımda Amerikancılık, bir aracı imkanlar elverdiğince factory standard haline restore etmek, ilk bakışta farkedilmeyecek aktarma organları ( ön/arka takım, fren, elektrik vs. ) yeni teknoloji parçalarla değiştirip günlük ve güvenli kullanıma uygun hale getirmek, serin ama güneşli bir ilkbahar Pazar'ında Sarıyer'den Arnavutköy'e kadar uzanan yolda giderken Eric Clapton & BB King'den "Riding with the King" dinlemektir.. 8-)
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: Hat Trick Köşesi

Mesaj Baran » 23 May 2012, 12:23

Razz klasik olarak bahsettiğin tarzda (stock) araclar mevcut piyasada azda olsa.Saatlerden 2 sini bozdurup garaja koyabilirsin :D
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13237
Yaş: 40
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Hat Trick Köşesi

Mesaj mucadeleci » 23 May 2012, 13:13

Razz yazdı:
Baran yazdı:Razz sanada toplayalım bir amerikan,pug pug nereye kadar :)


Eski Amerikan otomobillerinde fiyatlar yeniden artmaya başlamış anladığım kadarıyla.. Haliyle benim adıma ihtimal dahi yok diyebilirim zira bu işte eski sayılırım ve nereye bakacağımı iyi bilirim ;)

Bu arada ilginç bir de popülerlik grafiği var aslında bu araçların.. 90lı yılların ortalarına gelindiğinde TR'de eski Amerikan otomobili toplamak ciddi popüler olmuştu.. İşin garip tarafı aslında hiçbir değeri olmayan ( Örn. 74 Chevy Nova Sedan 6 silindir, düz vites ) araçları alıp onbinlerce dolar harcayarak restore etmeye çalışan tipler sanayi sitelerinden çıkmıyor, ustalar memlekette tarla alıp, yazlık yaptırmaya doyamıyordu :) mrbars dostum iyi hatırlar; o dönem çekilen yerli kliplerin 80%sinde eski bir Amerikan otomobiline rastlamak mümkündü hatta.. ;) Az biraz eli yüzü düzgün, orta karar bir V8 için istenen fiyat sabitlenmişti: 10.000,00 USD.. Bu arada klasik otomobil klüplerinin hali vakti yerinde ancak adap ve görgü de bilen üyeleri museum condition araçları ile muhtelif organizasyonlarda sık sık boy gösterir olmuştu..
Sonra 2000ler'in başında iş farklı bir hal aldı.. Yükselen USD kuru, artan yakıt fiyatları vs. araçların fiyatlarını dibe çekerken piyasa restorasyonu özensizce yapılmış veya yapılamadan yarın kalmış araçlarla doldu.. Gerçekten iyi durumda Amerikanlar ise uygun fiyata alınabilir hale geldi.. Tuning kavramı içler acısı örneklerle emeklemeye çalışırken, "kat iptali + filtre + yay" klişesine kurban giden araçların sayısı tavan yaptı.. Şahinlerinin stoplarına siyah naylon çorap geçirmekten ileri gidemeyen yurdum tunerları üç on kuruşa aldıkları aksesuvarlarla mahallenin gazcı genci olmaya başladı..
Neredeyse yollarda hiç eski Amerikan göremediğimiz o yıllarda aranan taze kan alternatif bir yaklaşımdan geldi: "Bu arabalara para harcayalım, Kawasaki'yle kalkalım, Nos açalım, paraşütle duralım, geçemeyeceğimiz adam kalmasın" diyen ve parasının haddi hududu olmayan bir zümre bu işe el attı.. Internetin yaygın kullanımı da işin içine girince hedef bu yöne kaydı.. Klasiklerin çıtalarını alıştırmak için günler harcayan kaportacılar için yeni trend 295 lastiğe dodik açmak oldu.. Kasap tartısından bozma, shift light'lı devir saatleri torpidolara vidalanırken, araçlar maymun oldu gitti.. İşte o dönemin araçları şu an piyasada satılan araçların çoğunluğunu oluşturuyor malesef :( Yeni aldığı otomobilinin çürüklerini ayıklatmadan kapak, piston hesapları yapan tiplerin de etkisiyle piyasada Factory Standard araba toplamak OUT, yılların yorgunu klasikleri gırtlağa kadar doldurup, daha deneme sürüşünde kol çıkartmak IN oldu.. :evil:

Benim nazarımda Amerikancılık, bir aracı imkanlar elverdiğince factory standard haline restore etmek, ilk bakışta farkedilmeyecek aktarma organları ( ön/arka takım, fren, elektrik vs. ) yeni teknoloji parçalarla değiştirip günlük ve güvenli kullanıma uygun hale getirmek, serin ama güneşli bir ilkbahar Pazar'ında Sarıyer'den Arnavutköy'e kadar uzanan yolda giderken Eric Clapton & BB King'den "Riding with the King" dinlemektir.. 8-)


Tespitlerine katılıyor ve ekliyorum *Razz, '90ların 2. yarısını ele alırsak 5-10bin "TL" arasında toplamaya deyecek vede aracı orjinal haline çevirmek yerine orjinal hali ile toplayabileceğimiz klasik amerikan arabası hatta tek kapı olanlarından bulmak kolaydı. Fakat "-bende bunun 62si vardı" diyerek Mustang lerin yanına yaklaşan tiplerin amerikan arabaları konusundaki engin bilgisinden :!: ve popüler kültüre olan açlıktan da faydalanarak klasik amerikan arabası içerikli filmlerin bu tutkuyu trend haline getirmesi ve fiyatların akıl almaz seviyelere gelmesine zemin hazırlanması 2000 lerin başlarına rastlıyor ve akabinde bazı tv kanallarında da klasik amerikan toplayan amerikalıların tv vasıtası ile salonlarımızda boy göstermeleride insanların bu işi basit zannetmelerini beraberinde getirdi ve internetin yaygın kullanımı ile de ortaya bu konuda google bilginleri çıktı ki, bu bilginler :!: en çok sinirimi bozanlardır zira kendileri 30 yıldır 30 çeşitten fazla amerikan arabası sahibi olmuş abilerimize dahi iş öğretme çabasında olabiliyorlar. E piyasa böyle bilgelerle :!: dolunca bugünkü sonuçlar kaçınılmaz oluyor pek tabi.Daha yazacak çok şey var ama...
Zamana and olsun ki.....
Kullanıcı avatarı
mucadeleci
 
Mesajlar: 7271
Yaş: 44
Kayıt: 23 Kas 2011, 07:18
Konum: İzmir / İstanbul

ÖncekiSonraki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 25 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners