Problem su ki, bugün hayatin hemen hemen bütün alanlarinda mekanik ile gidilebilecek cok fazla bir yol kalmamistir. Mekanik gelisimini sadece elektrik ve elektronik ile sürdürebilecek durumdadir.
Söyle bir düsünürsek Mercedes W124 piyasaya ciktigi ilk dönemde o güne kadar üretilmis en iyi arac idi. Aracin neredeyse tamami mekanik üzerine kurulu idi (bir kac can alici nokta haric). Bugün ki otomobillere baktigimizda neredeyse hersey otomatik SRS,ABS,ASP,TC,ESP,Head Up Display, Linguatronic, Navigation, Thermotronic Klima, Parameter Direksiyon, Airmatic süspansiyon Tempomat hatta radarlisi var artik

ne bileyim daha dünya kadar sayabilecegimiz özellik. Sonucta bunlar güzel gelismeler.
Spring Drive teknolojisi 30 sene sürmüs olan bir calismanin eseri bu sürecte yaklasik 6 tane prototip ve 2 ara model üretmis bu mühendisler. Sonucta bu iki ayri bilim dalinin ortak bir noktada bulusmasi/bulusturulmasi gercekten de zeka ve beceri isteyen birsey.
Quarz saatler bana da hissiz geliyor bu konuda 100% hem fikiriz. Ama mesela kinetic ve spring drive ile adamlar hata yapan mekanigin hatasini ortadan kaldiriyor. Quarz tasini sadece frekans ölcmek icin kullaniyorlar ve eger yay hizli ise elektro mekanik fren ile hizini düzeltiyorlar. Bence inanilmaz bir düsünce.
Diger bir soru, böyle bir sistemi alip almayacagim olabilir. Bugün ki cevabim hayir. Biraz daha bekleyip gelismeleri takip etmekte fayda var diyorum. Ancak bu hicbir sekilde ortaya konulan esere saygisizlik anlaminda ele alinmamali.
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...