razz » 09 Oca 2013, 20:49
2004 Alfa Romeo 147 1.6 T.SPARK Distinctive 5P yaklaşık iki sene kadar kullandım.. İzlenimlerim şu şekilde;
Olumlu yönler..
- Fiyatına göre oldukça dikkat çekici otomobiller.. Görsel detayların tamamında aynı estetik özen ve kendine özgünlüğü görebiliyorsunuz..
- Kamu görevi, şirket, filo vs. cinsi gazillion otomobil arasından sıyrılan farklı bir çizgisi var..
- Oldukça uygun bir fiyata otomobilci kimliğine kavuşabilirsiniz..
- Özellikle iç mekanda kullanılan malzeme ( torpido, koltuk ) kalitesi oldukça iyi..
- Fiyatına göre pek çok konfor unsurunu ( dijital klima, sunroof, deri koltuk, bose müzik sistemi vs ) bünyesinde barındırabilen bir otomobil..
- Mükemmel bir yol tutuşu var.. Viraj dengeleme sistemi gayet başarılı çalışıyor..
- Direksyon turu mükemmel.. Park manevrası vb dönüşlerde kısa bir çap yeterli..
- Başarılı fren tepkisi ve durma mesafesi..
Olumsuz yönler..
- Koç Grubu altında olmasına rağmen fahiş OEM parça fiyatı ve servis işçiliği ( 1680,00 tl. debriaj baskı/balata & volan )
- Verimsiz, eski teknoloji ve mühendislik hatalarıyla dolu sorunlu motor..
- Sübap açık kalma zamanlarını kontrol eden parça ( varyatör ) silindir kapağının en üstünde ve kenar noktada yer aldığından motor kapatıldığında içinde yağ kalmıyor.. Her ilk çalıştırmada birkaç sn. de olsa yağsız çalışan bu parçanın 15000km. çalışırken sonra çıkardığı ses dizelleri aratmıyor..
- 5000km.'de bir litre yağ eklemek normal bir uygulama..
- Şehir içinde 12lt./100km.'ye varan benzin sarfiyatına rağmen hatalı vites aralıkları nedeniyle 120HP'lik gücünü ancak 5.vites'te ve 5000rpm'de hissettiren motor..
- Vites kutusu üzerinde bulunan kumanda panelinde vites kolu etrafındaki muhafaza çerçevesi fiberden üretilmiş.. Yaklaşık 30000km. sonra vites kolu bu çerçeveyi aşındırarak vitesteyken bile boştaymış gibi oynamaya başlıyor..
- Zayıf ön takım.. Ön takım parçaları son derece ince kalitesiz malzemeden üretilmiş.. OEM parça kullanımında bile 15000km. sonra salıncaklarda gıcırtı kaçınılmaz.. Kalıcı çözüm yok..
- Kötü montaj işçiliği.. SunRoof ses yapıyor.. Ön ve arka kapı gergileri ses yapıyor.. Koltuklar ses yapıyor.. Torpido üzerindeki havalandırma ızgaraları yaz sıcağında klima açıldığında soğurken yine ses yapıyor..
- Arka davlumbazlar plastik üzerine keçe benzeri bir malzemeyle kaplı.. Araba yıkama esnasında tazzikli su ve ıslakken emdiği suyun ağırlığı nedeniyle zamanla davlumbazlar aşağı sarkıyor.. Kalıcı çözüm yok..
- Kısa zamanda boyası solan, yazıları dökülen ön ve arka amblemler..
- Ses izalolasyonu yok'a yakın..
- İkinci el piyasası zayıf..
Şimdilik aklıma gelenler bu kadar..
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "