Basar sepet konusu biraz karisik. Nedenlerini s繹yle siralayabiliriz.
Benim motor dolu depo ve bensiz 600 Kg

Genel anlamda Harley kullanmanin enduro, racing yada naked kullanmaya oranla daha zor oldugu s繹ylenir ki normal bir Harley yaklasik 375 Kg. Iki kisi motora bindigin zaman 80-85 kilo ortalama hesaplarsan 160-170 Kg ek agirlik yapar ki bu da toplamda 760 Kg + olur. Yeni Alfa Romeo 4C bile 870 Kg

Bu agirligi virajlarda hareket ettirebilmek hem tecr羹be hem de g羹c gerektiriyor. Kisacasi sepetli motor kullanmanin normal motor kullanma ile hicbir alakasi yok.
Diger bir problem sepetin havalanmasi. Sol virajlara istedigin kadar hizli girebilirsin. Motor saga yani sepet tarafina yattigi icin sorun yok. Tek problem eger cok hizli girersen motorun 3. tekerlegin d繹nme acisindan dolayi viraj icerisinde 3. tekerlek merkezinden viraj disina kaymasi. Olay sag virajlara geldiginde; 繹zellikle bos sepet ile cok ama cok dikkatli olmalisin. C羹nk羹 viraja olmasi gerektiginden sadece 10 Km/saat hizli girersen sepet direkt havalaniyor ki 600 Kg motoru dengelemek hic kolay degil.
Hizlanmalarda agirligi her gazlama da hissediyorsun. Ataklik diye bir sey yok. Big bore kit, hava filtresi ve y羹ksek performans clutch (kavrama) olmasina ragmen yavas. 0-100 Km herhalde bir 6-7 saniye vardir. lcmedim sadece tahmin.
T羹m bunlari basit ve agirlik olarak hafif bir sepet ile ortadan kaldirabilirsin ancak bu hem optik, hem konfor hem de g羹venlik anlaminda mantikli bir c繹z羹m olmaz.
Bu kadar negatif konustuk peki neden sepetli kullaniyorsun be adam dersen

90 Km/saat hizla seyahet ederken motorun y羹zerinde yayilabiliyorum. Endurocular gibi emanet, racingciler gibi tankin 羹zerine yapisik degil bildigin evde TV koltugu konforu

Ikincisi 3 kisi yada 1 kisi + benim k繹pek beraber tasinabilecek durumda. c羹nc羹s羹 istedigim kadar canta, bavul v.s. yanima alabiliyorum. D繹rd羹nc羹s羹 optik olarak muhtesem. K繹pekle yolda oldugum zamanlarda 繹zellikle hatunlar durdurup fotograf cekiyor

Besincisi istedigim anda yine 2 takerlekli bir motora sahip olma sansim var. Altincisi, diger motorsiklet s羹r羹c羹lerinin tasidigi risk olan diger s羹r羹c羹ler tarafindan g繹r羹lmeme riski diye birsey yok!!! Benim motor gidonun en sol noktasindan sepetin en sag noktasina tam 2,5 metre

ayni zamanda hem sepet 羹zerinde hem de motor 羹zerinde ki 繹n ve arka lambalar sayesinde isil isil
Bir kac fotograf ile yazdiklarimi destekleyeyim (2xF11)
Hangi motor b繹yle nostaljik ve romantik bir optik sunabilir? (zevk meselesi tabii ki)


Cok eski bir fotograf (IVY daha 1 kac aylik) ama k繹pek ile seyahet konusunda fikir verir. IVY'nin oturdugu koltuk arkasi yatiyor ve ic mekan bagaj olarak kullaniliyor. Sepetin arka kisminda bavul tasiyici net bir sekilde g繹r羹lebiliyor. Sepet g繹vdesi ve sepetin tekerlegi arasinda g繹r羹len s羹spansiyon disinda bir tane de sepet g繹vdesinin tam altinda s羹spansiyon var. Bu kadar konforlu bir sepet hem maliyet olarak y羹ksek hem de piyasada m羹adilleri yok denecek kadar az

Umarim aciklmalar yeterli olmustur. Yine de sormak istedigin baska nokta varsa cevaplamaya calisirim

TRK'羹m!!! lkem TRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...