jayzad yazdı:Thevenin kareler gerçekten mükemmel

Concorde hakkında bizden yaşça büyük kontrolör abilerimiz ablalarımız kendilerine en az sorun çıkaran uçak olduğunu, ülke fir'ına girdikten sonra sadece sektör çıkışlarında kendisiyle konuştuklarını çünkü o yükseklikte kendisine conflict çıkaran hiçbir uçak olmadığını söylerlerdi. Hatta ülke radarları o zamanlar (hatta şimdi bile) çok gelişmiş olmadığı için concorde çoğu zaman radardan kaybolur ya da belli bi süre hiç görünmezmiş. Çoğu kişinin aksine en şık bulduğum uçaktır kendileri, canlısını görmedim ama geçenlerde yapmaya çalıştığım bi 737 maketinin burnunu yerleştiremeyince yamuk oldu ve concorde'a benzedi. onla idare ediyorum

Benim de havacılığa büyük merakım vardır

Hava trafik kontrolörlüğü sınavından bir kaç puanla elenmiştim. Hala içimde uktedir.. neyse

Charles de Gaulle havaalanında pistin hemen yanında görülebilecek bir örneği var Concorde un. Müzevari bir şekilde oraya koymuşlar. Hep devasa birşey hayal ederdim ama görece küçük bir uçak. Ama o motorları yok mu

2000'de Paris'teki kaza Concorde için sonun başlangıcı oldu ama o kaza olmasaydı da bence Concorde lar için yolun sonu gelmişti. Okuduğum bir yazıda Londra-New York arası bir Concorde uçurma maliyetinin 6 tane 747 uçurmaya bedel olduğu yazıyordu. Şirketler için müthiş bir külfet.. Ve bence özellikle soğuk savaş sonrası insanlar için artık Concorde a binmenin cazibesi 1960 lar ve 70 lerdeki gibi değildi. Döneminin mucizevi bir aletiydi (gerçi hala da öyle) ama dediğim gibi cazibesini yitiriyordu. Ez cümle ben de büyük hayranlık duyarım Concorde a..
Charles de Gaulle daki Concorde
