TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Araç seçimi için görüş ve destek

Tüm Genel Saat Konuları Üzerine Paylaşımlar
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz. Genel Saat Sohbeti Bölümümüzde Saatlerle İlgili Diğer Spesifik Konu Başlıklarımız Haricideki Sohbet ve Paylaşımlarınızı Yapabilirisiniz. Düzenli ve Anlaşılabilir Bir Ortam Olması Amacı ile Lütfen Mesajlarınızı Yazım Kurallarına Uygun Formatta Yazmaya Gayret Ediniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Re: Araç seçimi için görüş ve destek

Mesaj krstarica » 24 Oca 2018, 13:39

Değiştirecekseniz sıfır almayın derim. Egea'ya hiç bulaşmayın ancak çok kilometre yaparım derseniz multijet avantajlı olabilir. Sizin için bu araçlar sıçrama tahtasıysa sıfır almak çok saçma olur. Hatta ekonominin böyle olduğu, zamın üstüne zam getiren sistemde sıfır araç almak maddi durumu ne olursa olsun, savurganlık olur.

2.el Leon/a3 almak daha yerinde olur. Hem kötü araca binmezsiniz hemde fiyat olarak daha fazla değer kaybetmezsiniz. 2.el Corolla ya da iyi bir volvo C30 da olabilir.

Golfü seven seviyor, ancak benim sevemediğim bir marka vw ve özellikle Golf. Herkesin tercihleri tabi.
Ne žalim što su drugi pokrali moje ideje, ali žalim što nemaju svoje.(Başkalarının benim fikirlerimi çalmasından ötürü üzülmüyorum, acıyorum çünkü kendi fikirleri yok.)-Nikola Tesla
Beograd-Serbia
Kullanıcı avatarı
krstarica
 
Mesajlar: 51
Kayıt: 10 Ağu 2012, 08:21
Konum: Sırbistan-Beograd

Araç seçimi için görüş ve destek

Mesaj fortis » 24 Oca 2018, 20:41

Arkadaşlar golf’ün ikinci el piyasası evet iyidir ancak bu 1.6 tdi motorlar için geçerli bir durum. Üç silindirli 1.0 tsi motora sahip bir golf’ü o kadar kolay satamazsınız. Ayrıca 1.0 tsi için yakıt sarfiyatında fabrika verilerine aldanmayın. Aracı istanbulda kullanacaksanız 100 km’de 9-10 litre yakıt sarfiyat yapmayı peşinen kabul etmelisiniz. Ayrıca 1.6 multijet dizel motorlu bir egea’nın 1.0 tsi motorlu bir golf’ten daha az değer kaybedeceğini düşünüyorum. Kaldı ki egea satış fiyatı olarak 20 bine yakın bir fiyat farkı ile de daha avantajlı. Son olarak fiat’ın multijet dizel motorları kendini ispatlamış gayet güzel ve sorunsuz motorlardır. Ancak kabin kalitesi konusunda elbette golf egea’yı ezer geçer. Seçenekleriniz bu iki araba ise mantıklı duran seçenek ne yazık ki egea. Ne yazık ki dememin sebebi ise fiyatlar. 90 bine fiat egea alınmaz aslında ama lanet olsun ki bu ülkenin gerçekleri bu.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kullanıcı avatarı
fortis
 
Mesajlar: 631
Kayıt: 29 Eyl 2016, 16:54

Re: Araç seçimi için görüş ve destek

Mesaj eraslani » 24 Oca 2018, 21:20

Kolay satilamamis olması sebebiyle kelepir fiyatta olan bir golf7 1.0 lt. denk gelirse talibim :)

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kullanıcı avatarı
eraslani
 
Mesajlar: 4434
Yaş: 48
Kayıt: 26 Oca 2012, 13:03

Re: Araç seçimi için görüş ve destek

Mesaj fortis » 24 Oca 2018, 21:41

eraslani yazdı:Kolay satilamamis olması sebebiyle kelepir fiyatta olan bir golf7 1.0 lt. denk gelirse talibim :)

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Üstadım Türkiye’de genel algı böyle maalesef. Sıfır ve ikinci eldeki satış istatistikleri de Türkiye’de 1.0 litre hacimli motorlara olumlu bakılmadığını gösteriyor. Yoksa 1.0 tsi motor hakkında benim olumsuz fikrim yok. Aksine 999 cm3 üç silindirli bir motorla 110 beygir güç ve 200 nm tork üreten muazzam bir mühendislik işi var ortada. Belki şişen araç fiyatları nedeniyle insanların tercihleri de değişmeye başlar. :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kullanıcı avatarı
fortis
 
Mesajlar: 631
Kayıt: 29 Eyl 2016, 16:54

Re: Araç seçimi için görüş ve destek

Mesaj moy » 24 Oca 2018, 22:02

Vag gurup ilk 1.4 motorları satışa sunduğunda herkez 1.4 motor mu olur o kasayı çekmez yürütemez diye önyargılıydı.vag gurup halk arasımda çift turbolu olan TSı motoru o kadar güzel tasarlayıp geliştirmişti ki alt devirlerde supercharger üst devirlerde ise turbo yardımı ile araçlar her devir bandında dolu dolu yürüyordu.
Sadece bir iyi bir ecu yazılımla standart 160 bg olan motor 200 bg oluyordu ufak tefek destekliyici parçalarla 230bglere çıkıyordu trafikte ki araçların %90nının içinden geçiyordu(k) :D
Ülkemizde ki Saçma sapan vergiler sayesinde vag gurubun daha alt segmentteki araçlara pazar payını kaptırmamak için downsizing işine girdi.hiç kullanmadım test etmedim hiç bir zaman tercihte etmem ama firma bu motoru üretip araçların üzerine koyduysa mutlaka argesini ve pazar araştırmasını fazla fazla yapmıştır.
Bmw 1.5 3 silindire geçti m serileri atmosferikten turboya geçti aynı son dönemdeki saat çaplarının küçülmesi gibi araç motorlarında küçülme devri amaç hem tüketimi azaltmak hem kurşun salınımını azaltmak hemde maliteti düşürüp alt segment araçlardan ğazar payı çalmak tabiki saçma salak vergi sistemi olan ülkelerde pazar kaybetmemek için.
2012 yıllına kadar çuflata çıflata gazlayan imreza sti,evo lancerların yeni kasaları nerede :)
Sanayi olmadan ekonomi, ekonomi olmadan bağımsızlık olmaz.
Kullanıcı avatarı
moy
 
Mesajlar: 1019
Yaş: 39
Kayıt: 10 Şub 2015, 16:41
Konum: İstanbul/Kadıköy

Re: Araç seçimi için görüş ve destek

Mesaj Tgm » 24 Oca 2018, 23:19

Eski bir 1.4 tsi act 150bg kullanıcısı olarak tsi motorun mühendisliğine diyecek bir şeyim yok. Ama gözden kaçan bir nokta var ki; o da uzun dönem dayanıklılık.. Bana bir kişi gösteremezsiniz ki; yüksek km'li tsi motor almak istesin. Mühendisliğine şapka çıkartılır ama yüksek oranda sıkıştırılmış motorlar olduğu için aşınması yüksektir ve uzun dönem dayanıklılığı düşüktür. Deli gibi pazarı olan vag'ın ve özellikle golf'un belli bir km'ye gelince (tsi için söylüyorum) talebi bıçak gibi kesilir. Ben 1.0 tsi'da bu durumun daha dramatik olacağını düşünüyorum.

F30 alma sürecinde 1.5 3 silindirli motoru test ettim. Biraz daha sürsem mazallah BMW'den soğuyacaktım. 170'lik 4 silindir ED motor performans ve yakıt tüketimi olarak çok daha başarılı ve verimli. Benim görüşüm bu yönde..
"I'm gonna make him an offer he can't refuse."
Kullanıcı avatarı
Tgm
 
Mesajlar: 3780
Yaş: 37
Kayıt: 24 Şub 2014, 15:17
Konum: Ankara

Re: Araç seçimi için görüş ve destek

Mesaj ekdellal » 25 Oca 2018, 00:10

Çok faydalı ve 360 derece bakış açısı ile yorumlar ve görüşler geliyor. Teşekkürler. Kendi adıma çok faydalanıyorum. Bu arada potaya, Corolla 1,33 life (benzinli ve manuel vites var sadece) 65k ₺ civarı, Giulietta 1,6 dizel otomatik 87k ₺ civarı, Mondeo mutlaka titanium paket 1,5 benzinli otomatik 90k ₺ civarı, Megane 1,5 dizel otomatik mutlaka Icon paket 102k ₺ civarı araçlar da girdi. Sahibin...com’dan çok özenli taramalar ve filtreler yapıp en fazla 2 yaşında ve 20k km altı güzel 2.el seçeneklerini değerlendiriyorum. Egea dizel otomatik mutlaka Lounge paket ve Golf 1.0 otomatik en az Comfortline paket araçların da çok temiz ve düşük km’li ilanları var. Değerlendiriyorum. En geç ay sonu gibi birini satın almış olurum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kullanıcı avatarı
ekdellal
 
Mesajlar: 1544
Yaş: 55
Kayıt: 15 Kas 2016, 20:42
Konum: İstanbul-Üsküdar-Bulgurlu

Araç seçimi için görüş ve destek

Mesaj fortis » 25 Oca 2018, 10:54

ekdellal yazdı:Çok faydalı ve 360 derece bakış açısı ile yorumlar ve görüşler geliyor. Teşekkürler. Kendi adıma çok faydalanıyorum. Bu arada potaya, Corolla 1,33 life (benzinli ve manuel vites var sadece) 65k ₺ civarı, Giulietta 1,6 dizel otomatik 87k ₺ civarı, Mondeo mutlaka titanium paket 1,5 benzinli otomatik 90k ₺ civarı, Megane 1,5 dizel otomatik mutlaka Icon paket 102k ₺ civarı araçlar da girdi. Sahibin...com’dan çok özenli taramalar ve filtreler yapıp en fazla 2 yaşında ve 20k km altı güzel 2.el seçeneklerini değerlendiriyorum. Egea dizel otomatik mutlaka Lounge paket ve Golf 1.0 otomatik en az Comfortline paket araçların da çok temiz ve düşük km’li ilanları var. Değerlendiriyorum. En geç ay sonu gibi birini satın almış olurum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Üstat baktığınız fiyatlarda Skoda Octavia sıfır km bir araç da alternatifler arasına girebilir belki. Bildiğim kadarıyla Octavia’lar Çekya’da üretiliyor. İşçilik kalitesi tatmin edecektir. Bu nedenle Skoda araçlarını Showroom’da bir incelemenizi ve test sürüşü yapmanızı tavsiye ederim. Şimdiden hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kullanıcı avatarı
fortis
 
Mesajlar: 631
Kayıt: 29 Eyl 2016, 16:54

ÖncekiSonraki

Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Google [Bot], Proscd ve 217 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners