Vag gurup ilk 1.4 motorları satışa sunduğunda herkez 1.4 motor mu olur o kasayı çekmez yürütemez diye önyargılıydı.vag gurup halk arasımda çift turbolu olan TSı motoru o kadar güzel tasarlayıp geliştirmişti ki alt devirlerde supercharger üst devirlerde ise turbo yardımı ile araçlar her devir bandında dolu dolu yürüyordu.
Sadece bir iyi bir ecu yazılımla standart 160 bg olan motor 200 bg oluyordu ufak tefek destekliyici parçalarla 230bglere çıkıyordu trafikte ki araçların %90nının içinden geçiyordu(k)
Ülkemizde ki Saçma sapan vergiler sayesinde vag gurubun daha alt segmentteki araçlara pazar payını kaptırmamak için downsizing işine girdi.hiç kullanmadım test etmedim hiç bir zaman tercihte etmem ama firma bu motoru üretip araçların üzerine koyduysa mutlaka argesini ve pazar araştırmasını fazla fazla yapmıştır.
Bmw 1.5 3 silindire geçti m serileri atmosferikten turboya geçti aynı son dönemdeki saat çaplarının küçülmesi gibi araç motorlarında küçülme devri amaç hem tüketimi azaltmak hem kurşun salınımını azaltmak hemde maliteti düşürüp alt segment araçlardan ğazar payı çalmak tabiki saçma salak vergi sistemi olan ülkelerde pazar kaybetmemek için.
2012 yıllına kadar çuflata çıflata gazlayan imreza sti,evo lancerların yeni kasaları nerede

Sanayi olmadan ekonomi, ekonomi olmadan bağımsızlık olmaz.